Kimba Skrevet 4. april 2020 Skrevet 4. april 2020 Hei. Jeg driver å innreder loftet til barna. Å der skal jeg ha en luke over trappeoppgang for å eliminere støy ned, og for å slippe å varme opp loftet når det ikke er i bruk. Luken er tung. Så jeg tenkte å montere en vinsj med wire på denne, med bryter nede og oppe for åpne/lukke. Må være en rimlig kraftig motor (12V/230v)? Må kan sette endestopper (Inn/Ut) Og må kan styres med trådløs bryter (Z-Wave) Noen smarte hoder her inne som har tips? Takk Siter
KlMBA Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 Bare pass på at du ikke lager en brannfelleSelvsagt. Det blir brannstige ut vindu.Det er litt derfor jeg tenker "vinsj med vire".Da kan luke lett åpnes på manuell måte om det må gjøres.Det er heller ikke soverom. TV/PC/Hifi oppholdsrom.Sent from my iPhone using Tapatalk Pro Siter
gullfrode Skrevet 7. april 2020 Skrevet 7. april 2020 Har trapp på trehytta(samt to luker i bunn med taustige ene side og trapp andre side). Tenkte å bygge en vindelbro der trapp er i dag med vinsj fra feks jula. Siden tredjemann er snart 5 og klarer å klatre opp lukene hadde det vært kjekt å fjerne trappa(irriterer meg at Natalya ikke får klipt inntil trappa, begynner å bli svært lat med å gjøre ting manuelt). Gjerne meld opp hva du kommer til å bruke. Siter
KlMBA Skrevet 10. april 2020 Skrevet 10. april 2020 Ingen med smarte tips/ide?Sent from my iPhone using Tapatalk Pro Siter
gullfrode Skrevet 10. april 2020 Skrevet 10. april 2020 Det er vel vinsj som er løsningen https://community.home-assistant.io/t/mqtt-device-that-senses-open-close-switch/116524 tenkte selv på noen slik som https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/vinsjer/elektriske-vinsjer-12-v/el-vinsj-007058/ og feks en Fibaro rollershutter, med bryter oppe og nede. Kanskje en kasse med motvekt slik at den ikke blir så tung å heve/senke. Siter
surkål Skrevet 11. april 2020 Skrevet 11. april 2020 om du lager til med motvekt så trenger du ikke rare greiene til motor, vindusviskermotor holder sikkert lenge. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.