Erling Skrevet 5. april 2020 Skrevet 5. april 2020 Hei. Rydder, har 6 objekter som har flyttet nordover. Glemte å ekskludere de før jeg solgte de. Google gav meg denne: https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/z-wave-homeseer/103974-how-do-i-delete-a-phantom-device?p=1061650#post1061650 Da blir det bare feilmeldinger i liggen: apr-05 21.59.01 Z-Wave Warning EB: Node 106 was not removed because the interface EB does not have that node in its memory. (It may already be removed.) apr-05 21.58.40 Z-Wave Warning EB: Node 103 was not removed because the interface EB does not have that node in its memory. (It may already be removed.) apr-05 21.58.17 Z-Wave Warning EB: Node 101 was not removed because the interface EB does not have that node in its memory. (It may already be removed.) apr-05 17.33.14 Z-Wave Warning EB: Node 100 was not removed because the interface EB does not have that node in its memory. (It may already be removed.) apr-05 17.32.31 Z-Wave Warning EB: Node 99 was not removed because the interface EB does not have that node in its memory. (It may already be removed.) apr-05 17.32.03 Z-Wave Warning EB: Node 98 was not removed because the interface EB does not have that node in its memory. (It may already be removed.) De ligger i Node Information, kan jeg bare fjerne de fra Device List? Selv om det kommer advarsel: God påske! Siter
Moskus Skrevet 6. april 2020 Skrevet 6. april 2020 Ligger noden der hvis du sjekker Plugins -> Z-wave -> Node Information? Siter
Erling Skrevet 6. april 2020 Forfatter Skrevet 6. april 2020 Ja, derfor er det litt pussig. Eneste jeg tenker det kan være at disse går på batteri. Siter
Moskus Skrevet 6. april 2020 Skrevet 6. april 2020 Hvis de ligger i Node List, så bør du ikke fjerne devicen, det gjør det bare vanskeligere for deg selv. Du må få fjernet den fra Interfacet først, og da kan det være verdt å prøve en "Restart Interface" før du trykker Remove Node (Restart ligger på Plugns -> Z-wave -> Controller Information) 1 Siter
Erling Skrevet 6. april 2020 Forfatter Skrevet 6. april 2020 Takk @Moskus det hjalp ikke. Noden er det, samme melding når jeg prøver å kjøre Remove bad node. På Network connectivity dukker de opp som røde. Tester litt Optimize etc., tar strømmen. De plager ikke meg. Siter
Moskus Skrevet 6. april 2020 Skrevet 6. april 2020 12 minutter siden, Erling skrev: Tester litt Optimize Det tror jeg du med fordel kan la være (ikke at det vil gå siden HS ikke får kontakt med noden). 12 minutter siden, Erling skrev: De plager ikke meg. Nei, de plager kanskje ikke deg, men det er mulig de plager nettverket ditt. Det er en fordel å få fjernet noder som ikke finnes. 1 Siter
mk1 black limited Skrevet 14. november 2020 Skrevet 14. november 2020 Kom du i mål med dette @Erling? Har samme problem etter at en Telldus strømbryter tok kvelden: xxx: Node 6 was not removed because the interface xxx does not have that node in its memory. (It may already be removed.) Remove bad node fungerer altså ikke: Node 6 was not removed from any interface in the system, it may still be communicating or function aborted. Restart av z-wave plugin hjelper ikke. Siter
mk1 black limited Skrevet 14. november 2020 Skrevet 14. november 2020 Øh, kjørte en Audit node og så remove bad node - da gikk det bra. 1 Siter
Moskus Skrevet 14. november 2020 Skrevet 14. november 2020 Oppsummert oppskrift. Trykk "Test connection." Trykk "Test connection." (ja!) Trykk "Remove Bad node". 2 Siter
Erling Skrevet 15. november 2020 Forfatter Skrevet 15. november 2020 23 timer siden, mk1 black limited skrev: Kom du i mål med dette @Erling? Ja, men jeg vet ikke helt hva det var som gjorde utslaget. Har lært at det ikke er lurt å kaste enheter eller selge de, uten at de er fjernet. #skulket-z-wave-skolen 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.