Byelektrikeren Skrevet 8. april 2020 Skrevet 8. april 2020 Jeg ønsker å sjekke om vinduer og dører er lukket før jeg setter huset i natt modus. Hvordan kan dette gjøres? To eksempler hva er rett? Eksempel 1: IF virtual device xxx has its value set to Aktiv AND IF vindu 1 has a value set to open OR IF vindu 2 has a value set to open OR IF vindu 3 has a value set to open THEN ..... Eksempel 2: IF virtual device xxx has its value set to Aktiv AND IF vindu 1 has a value set to open OR IF virtual device xxx has its value set to Aktiv AND IF vindu 2 has a value set to open OR IF virtual device xxx has its value set to Aktiv AND IF vindu 3 has a value set to open THEN ..... Håper at noen har tid til å svare. /Helge Siter
Hillmar Skrevet 8. april 2020 Skrevet 8. april 2020 Eksempel 2. Eller bruk EasyTrigger, lag en gruppe med alle vindusensorer og sjekk om minst en device i gruppen er er «Open» som «and if» 2 Siter
Byelektrikeren Skrevet 8. april 2020 Forfatter Skrevet 8. april 2020 (endret) 16 minutes ago, Hillmar said: Eller bruk EasyTrigger, lag en gruppe med alle vindusensorer og sjekk om minst en device i gruppen er er «Open» som «and if» Installert, men finner ingen mulighet til å legge inn "Open" i gruppevalget, kun en numerisk verdi. Endret 8. april 2020 av Byelektrikeren Siter
ZoRaC Skrevet 8. april 2020 Skrevet 8. april 2020 26 minutter siden, Byelektrikeren skrev: Installert, men finner ingen mulighet til å legge inn "Open" i gruppevalget, kun en numerisk verdi. Jeg gjør noe lignede med batterier. Først bør du sette «location2» til det samme på alle sensorene, f.eks «Magnetsensor». Så går du inn i EasyTrigger og lager en gruppe for alle som har «location2»=Magnetsensor: Så lager du et event som sier at «any device is» og verdien for «open» (verdien finner du inne på «status graphics» magnetsensor-devicen). Ikke helt det samme, siden jeg har det som trigger og ikke condition, men noe lignende: 2 1 Siter
Byelektrikeren Skrevet 8. april 2020 Forfatter Skrevet 8. april 2020 (endret) 1 hour ago, ZoRaC said: Jeg gjør noe lignende med batterier. Tusen takk, dette fungerte helt perfekt @ZoRaC Jeg er imponert over kompetanse nivået og hjelpsomheten her på forumet ..... Endret 8. april 2020 av Byelektrikeren 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.