Moskus Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 17 minutter siden, Jarlesb skrev: 1. oppdater OTA med uoffisiell FW 4.0, så funker setpunkt fra HA. Uten er det ikke mulig å endre setpunkt 2. oppdater med kabel fra Thermofloor til fw 4.2, de sender deg kabel ved forespørsel og link til video og filer. Uten så reagerer ikke releet på setpunkt før du har trykket på termostat, og da kun det neste minuttet. ... Vi må altså passe på at FW på Z-TRM3 skal være over 4.2 når noen skal kjøpe dem nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 @JarlesbTakk for godt samendrag! Dette gjelder nok for de fleste systemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Har fått kabel i posten, og link til firmware og video. Firmware fikk jeg lastet ned, men ikke video. Er det noen av dere som kan sende den over? Linken fikk jeg for noen uker siden, blir den oppdatert til siste versjon av firmwaren. Ser ut som at det er flere nivå av den uoffisielle 4.2 versjonen her? Filnavnet jeg fikk er ZWTF3-3-4-44_YA1270.hex Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 18 timer siden, Gjelsvik skrev: Linken fikk jeg for noen uker siden, blir den oppdatert til siste versjon av firmwaren. Ser ut som at det er flere nivå av den uoffisielle 4.2 versjonen her? Filnavnet jeg fikk er ZWTF3-3-4-44_YA1270.hex samme som jeg brukte. Den funker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarlesb Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 På 2.10.2020 den 15.54, Gjelsvik skrev: Har fått kabel i posten, og link til firmware og video. Firmware fikk jeg lastet ned, men ikke video. Er det noen av dere som kan sende den over? Linken fikk jeg for noen uker siden, blir den oppdatert til siste versjon av firmwaren. Ser ut som at det er flere nivå av den uoffisielle 4.2 versjonen her? Filnavnet jeg fikk er ZWTF3-3-4-44_YA1270.hex Prøv å laste ned zip filen med video og fw. Det funket for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pauska Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 Håper noen kan veilede meg litt, er helt fersk i Smarthus-verden. Har kjøpt meg en Homey Pro, og 9stk Z-TRM3. Har montert 1 av de og ser at den kjører versjon 4.0. Resten av termostatene ligger uåpnet i eskene. Har kontaktet Heatit support men jeg stanger veldig i veggen med en kar på e-post der som sier at dette er en bug med openzwave og ikke termostaten, og han sender meg så en fil som skal brukes med en kontroller og en z-stick. Jeg har ingen av delene, tror jeg? Er det mye å forlange å be Thermo Floor om å erstatte disse med nye termostater som er ferdig oppdatert til 4.2? Hvis ikke - er det noen som vet hvem jeg skal kontakte hos de? Eller burde jeg ta dette med de jeg kjøpte de av (Eldirekte)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sahansen Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 7 minutes ago, pauska said: Håper noen kan veilede meg litt, er helt fersk i Smarthus-verden. Har kjøpt meg en Homey Pro, og 9stk Z-TRM3. Har montert 1 av de og ser at den kjører versjon 4.0. Resten av termostatene ligger uåpnet i eskene. Har kontaktet Heatit support men jeg stanger veldig i veggen med en kar på e-post der som sier at dette er en bug med openzwave og ikke termostaten, og han sender meg så en fil som skal brukes med en kontroller og en z-stick. Jeg har ingen av delene, tror jeg? Er det mye å forlange å be Thermo Floor om å erstatte disse med nye termostater som er ferdig oppdatert til 4.2? Hvis ikke - er det noen som vet hvem jeg skal kontakte hos de? Eller burde jeg ta dette med de jeg kjøpte de av (Eldirekte)? Har du testet å endre settpunkt via homey? For jeg kan endre settpunkt på mine Z-trm3 med FW 4.0 via Fibaro Home Center 2. For min del fungerer alt som det skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 4 timer siden, pauska skrev: Er det mye å forlange å be Thermo Floor om å erstatte disse med nye termostater som er ferdig oppdatert til 4.2? Nei, det helt rimelig. 4 timer siden, sahansen skrev: For jeg kan endre settpunkt på mine Z-trm3 med FW 4.0 via Fibaro Home Center 2. Det er jo tilsynelatende fordi det kan se ut som at HeatIt tester mot Fibaro HC2 og er fornøyde når de får knotet det til å virke der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 HeatIt svarte i denne tråden, men jeg har splittet det ut for å øke synligheten. Her er link: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eisa01 Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Hvordan oppdaterer man med "kabel"? Fungerer det med Mac, eller krever det Windows? Fungerer det via virtualisert Windows på VMWare e.l.? Har ikke gått til innkjøp enda, men må gjøre det snart, så vet ikke om butikken har fått inn med ny firmware... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heatit controls Skrevet 13. oktober 2020 Del Skrevet 13. oktober 2020 (endret) 9 timer siden, eisa01 skrev: Hvordan oppdaterer man med "kabel"? Fungerer det med Mac, eller krever det Windows? Fungerer det via virtualisert Windows på VMWare e.l.? Har ikke gått til innkjøp enda, men må gjøre det snart, så vet ikke om butikken har fått inn med ny firmware... Det er ikke sikkert det er nødvendig å oppdatere med kabel, men om dette blir nødvendig for deg så løser vi det sammen. Mvh Miguel Thermo-floor Endret 13. oktober 2020 av Heatit controls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olsen Skrevet 17. oktober 2020 Del Skrevet 17. oktober 2020 På 13.10.2020 den 8.14, Heatit controls skrev: Det er ikke sikkert det er nødvendig å oppdatere med kabel, men om dette blir nødvendig for deg så løser vi det sammen. Mvh Miguel Thermo-floor Home Assistant - uoffisiell fw 232 Forsøkte OTA oppdatering nå, men får fortsatt opp: ThermoFloor AS Unknown: type=0003, id=0203 (Node:17 Complete). Kan ikke endre set temp. Må denne oppdateres med kabel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Har fått oppdatert mine termostater nå, de viser "4.2" i displayet under oppstart. MEN. - De oppfører seg fortsatt helt likt. Setter jeg nytt setpunkt via homeseer (ja vet at jeg her på home assistant forumet nå, men denne tråden inneholder det meste, så tar det her) Ingenting forandrer seg i displayet, ikke slår releet inn, ikke tennes den røde lille indikatoren. Endrer jeg setpunkt lokalt på termostaten så fungerer det som forventet. Dette gjelder begge termostatene jeg har, begge ble eksludert og inkludert på nytt etter fw update. Virker som de fleste andre her har fått de til å virke etter oppdatering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Jeg måtte ta OTA oppdatering i tillegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veggy75 Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 Har noen link til denne 4.2 firmwaren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 4 hours ago, veggy75 said: Har noen link til denne 4.2 firmwaren? https://thermofloor.sharepoint.com/:u:/s/SupportPublisering/EUg5rJ-Q8CtMmphbWFw07IsB4hwbYah2pWls8VlIpXMg2w?e=M4scYu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 19. oktober 2020 Del Skrevet 19. oktober 2020 8 hours ago, Kim123 said: Jeg måtte ta OTA oppdatering i tillegg Med samme .hex fil som man lastet opp med kabel? Blir ikke det "smør på flesk" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chris_T82 Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 På 19.10.2020 den 12.45, Kim123 skrev: Jeg måtte ta OTA oppdatering i tillegg Du har ikke mulighet til å forklare hvordan du gjør OTA oppdatering på disse? :-) /Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 9 minutter siden, Chris_T82 skrev: Du har ikke mulighet til å forklare hvordan du gjør OTA oppdatering på disse? 🙂 /Chris Brukte SW fra https://www.dropbox.com/sh/kbgd7qpojuogdyg/AAAMuE9cmEXgpcMDpJckkOHIa?dl=0 Så fulgte denne guiden som ligger vedlagt ZIP. Jeg droppet å fjerne den fra HA slik det står i guiden. setpoint_set_workaround.zip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chris_T82 Skrevet 24. oktober 2020 Del Skrevet 24. oktober 2020 11 minutter siden, Kim123 skrev: Brukte SW fra https://www.dropbox.com/sh/kbgd7qpojuogdyg/AAAMuE9cmEXgpcMDpJckkOHIa?dl=0 Så fulgte denne guiden som ligger vedlagt ZIP. Jeg droppet å fjerne den fra HA slik det står i guiden. setpoint_set_workaround.zip 1 MB · 0 downloads tusen takk! 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
homesmart Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 Hei, og takk som deler. Det ser ut som den guiden som skal følge med ikke lenger er tilgjengelig, og da jeg har samme problem hadde jeg satt hjelp på enhver hjelp jeg kunne få :) Noen som har en link til den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espen4001 Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 På 7.11.2020 den 7.24, homesmart skrev: Hei, og takk som deler. Det ser ut som den guiden som skal følge med ikke lenger er tilgjengelig, og da jeg har samme problem hadde jeg satt hjelp på enhver hjelp jeg kunne få Noen som har en link til den? ZTRM3 update guide Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nermo81 Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Da har jeg endelig fått z-trm3(heating setpoint) til å fungere med homeseer. Testet først med oppskriften til heatit for å legge inn uoffisiell versjon. Men skjedde ingenting etter oppdatering. Inkluderte termostaten i homeseer igjen og lastet opp oppdateringen via Firmware Update i homeseer. Ingen kabel er brukt. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 19 timer siden, nermo81 skrev: Inkluderte termostaten i homeseer igjen og lastet opp oppdateringen via Firmware Update i homeseer. Ingen kabel er brukt. Hurra! Det er bra. Du bruker ikke parameter-scriptet mitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nermo81 Skrevet 15. november 2020 Del Skrevet 15. november 2020 4 timer siden, Moskus skrev: Hurra! Det er bra. Du bruker ikke parameter-scriptet mitt? Nei nå kjører den uten script 👍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.