Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har idag drodlet med diverse skyleverandører, men har gått meg vill i jungelen.

Det jeg ønsker er:

* En databaseinstans med minimum 5gb lagring (til home assistant)

* Et VPN mot denne

* ca 500GB lagring

Hvilket cloud leverandør tilbyr dette til en overkommelig pris? Har sett på google, aws, azure++ men de er utrolig vanskelig å fatte prisbilde til. Tips?

Skrevet (endret)

Har du sjekket Linode?

Har ikke erfaring med de selv. Men har hørt mye bra og ser ut som litt enklere å forstå prisingen deres.

Ser imidlertid ut som om kravet om 500gb lagring drar prisen kraftig opp. I alle fall om du behøver rask lagring...

Endret av Hillmar
Skrevet
6 timer siden, Hillmar skrev:

Har du sjekket Linode?

Har ikke erfaring med de selv. Men har hørt mye bra og ser ut som litt enklere å forstå prisingen deres.

Ser imidlertid ut som om kravet om 500gb lagring drar prisen kraftig opp. I alle fall om du behøver rask lagring...

Den skal jeg sjekke ut, mye enklere å forstå og basis planen var jo riktig hyggelig priset (dog dyrt med lagring..)

1 time siden, Moskus skrev:

Jeg beklager at dette er off topic, men:
Hvorfor vil du introdusere et problem istedenfor å bare kjøre det lokalt?

Flere grunner til det :)

Står ved et veiskille i maskinparken hjemme. Enten må jeg gå all-in og drifte et eget vm-cluster, eller la noen andre ta den jobben. Forenkler hverdagen min. Hvis jeg gjør dette, er den eneste tjeneste jeg trenger å kjøre lokalt home assistant/ deconz men db lagring går mot sky. Må også enten investere i et nytt NAS, eller legge dette i skyen. Kunne tenke meg å slippe å forholde meg til administrasjon av et NAS, og i stedet ha et opplegg skalerer uten at jeg må punge ut for disker. I tillegg hadde det vært deilig å slippe oppgraderingsspøkelset :)

Har en edgerouter som støtter site-to-site VPN, så en skyløsning vil bli fullt integrert med hjemmeverden.

Skrevet

Fant en løsning på lagring :D Jeg har ca 500GB i FLAC filer som ligger på google drive pt.  Rclone har nå kommet i en versjon med dlna-støtte, så nå hører jeg på gamle cder streamet direkte fra google drive. Funker fjell :)

• Like 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.