gullfrode Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 Og bridgen ligger ikke på Standardrom el. i Homeappen? Siter
Byelektrikeren Skrevet 14. april 2020 Forfatter Skrevet 14. april 2020 2 minutes ago, gullfrode said: Og bridgen ligger ikke på Standardrom el. i Homeappen? Vet ikke helt hva du mener, men bridgen kommer ikke opp i noen av iPhone appene Siter
Byelektrikeren Skrevet 14. april 2020 Forfatter Skrevet 14. april 2020 NÅ VIRKER DET ? Takk for all hjelp. Slo av Ethernet og koblet HomeSeer serveren på samme WiFi nettverk som iPhonen ? Siter
Hillmar Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 Så BRA! Men lurer jo fortsatt på hvorfor det IKKE virket. Hva har du av nettverksutstyr? Siter
Byelektrikeren Skrevet 14. april 2020 Forfatter Skrevet 14. april 2020 Unifi switch PoE, Unifi security gateway (ikke koblet opp enda), Altibox router Siter
Moskus Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 Altså snakker ikke wifi-utstyr og ethernet-utstyr sammen? Noe slikt er det jo garantert. Hadde ikke du nettopp en tilsvarende problemstilling...? Siter
Byelektrikeren Skrevet 14. april 2020 Forfatter Skrevet 14. april 2020 Altså snakker ikke wifi-utstyr og ethernet-utstyr sammen? Noe slikt er det jo garantert. Hadde ikke du nettopp en tilsvarende problemstilling...?Det var firewall problematikk. Nå har jeg aktivert både WiFi og Ethernet på HomeSeer serveren og det virker - får gå i dybden en dag :-)Det enkle er ofte det beste ....Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
gullfrode Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 Hvor kjører du kontrolleren til Unifi da? Siter
Byelektrikeren Skrevet 14. april 2020 Forfatter Skrevet 14. april 2020 Hvor kjører du kontrolleren til Unifi da?En annen pcSent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 13 minutter siden, Byelektrikeren skrev: Det var firewall problematikk. Nå har jeg aktivert både WiFi og Ethernet på HomeSeer serveren og det virker - får gå i dybden en dag ? Det enkle er ofte det beste .... Det enkleste er ofte det beste, men følger du det rådet her? Når wifi fungerer og ethernet ikke gjør, så er det jo beviselig en sperre et sted. Siter
Hillmar Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 (endret) 24 minutes ago, Byelektrikeren said: Unifi switch PoE, Unifi security gateway (ikke koblet opp enda), Altibox router Du nevner ikke aksesspunkter, men antar Unifi der også. Sjekk konfigurasjonen av WiFi-nettet ditt. Høres ut som du blokkerer broadcast/multicast mellom WLAN og LAN i aksesspunktet ditt. Eventuelt prøv å aktivere denne: Endret 14. april 2020 av Hillmar 1 Siter
Hillmar Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 Jeg spammer ned tråden med "løsningsforslag" etterhvert som jeg kommer på de Du har kanskje "Auto-Optimize Network" aktivert (denne funksjonen kan ha aktivert funksjonen nevnt over)? Min erfaring er at dette bare skaper krøll, så anbefaler å skru det av. Gjøres her: 1 Siter
Byelektrikeren Skrevet 14. april 2020 Forfatter Skrevet 14. april 2020 27 minutes ago, Hillmar said: Du nevner ikke aksesspunkter, men antar Unifi der også. Har Unifi der også ja ... 27 minutes ago, Hillmar said: Sjekk konfigurasjonen av WiFi-nettet ditt. Høres ut som du blokkerer broadcast/multicast mellom WLAN og LAN i aksesspunktet ditt. Det var avkrysset automatisk optimalisering WiFi og LAN, tok denne vekk ... TUSEN TAKK !!!! Siter
Hillmar Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 Fungerte det uten wifi på HS3-maskin da? ellers så må du kanskje inn å skru av blocking manuelt. Siter
Byelektrikeren Skrevet 14. april 2020 Forfatter Skrevet 14. april 2020 6 minutes ago, Hillmar said: Fungerte det uten wifi på HS3-maskin da? JA, det gjorde det ? 1 Siter
Byelektrikeren Skrevet 16. april 2020 Forfatter Skrevet 16. april 2020 (endret) Jeg har fått til det meste, og det som gjenstår av det som jeg ser kan legge inn iht. godkjente variabler i HomeBridge er temperatur. Har flere Telldus Termometer og hygrometer modell TSS320, men får kun ut fuktighet i HomeBridge. Her er et snap fra HomeSeer Den viser ikke ID for annet enn fuktighet og batteri, men viser temp i status bilde Her er koden som er lagt inn i Homebridge: prøver jeg å legge inn "TemperatureSensor" så får jeg feilmelding. PS! Er det noen som har fått til å vise Virtuelle Device i HomeBridge? Er det noen som har fått til dette? Mvh. Helge Endret 16. april 2020 av Byelektrikeren Skrivefeil Siter
gullfrode Skrevet 16. april 2020 Skrevet 16. april 2020 { "ref":8628, "type":"TemperatureSensor", "temperatureUnit":"C", "name":"Kompost", "uuid_base": "Temp8628" }, En oregonsensor fra rfxtrx Fra homebridge-homeseer-plugin-2018, så kan være en bug i Homebridge-Homeseer4 om det er den du bruker. Siter
Byelektrikeren Skrevet 16. april 2020 Forfatter Skrevet 16. april 2020 11 minutes ago, gullfrode said: Fra homebridge-homeseer-plugin-2018, så kan være en bug i Homebridge-Homeseer4 om det er den du bruker. Ja, bruker Homebridge-HomeSeer4 plugin. Har du egen Temp ID i tillegg til fuktighet ID og batteri ID i HomeSeer? Siter
Hillmar Skrevet 16. april 2020 Skrevet 16. april 2020 Mine Telldus sensorer genererer 3 devicer (se bortifra kommunikasjonsfeil): Så burde derfor gå ann å sette opp en egen "TemperaturSensor" med henvisning til device IDen til den devicen. Siter
Byelektrikeren Skrevet 16. april 2020 Forfatter Skrevet 16. april 2020 (endret) 13 minutes ago, Hillmar said: Mine Telldus sensorer genererer 3 devicer (se bortifra kommunikasjonsfeil): Så burde derfor gå ann å sette opp en egen "TemperaturSensor" med henvisning til device IDen til den devicen. Fant ID i RFXCOM plugin, men virker fremdeles ikke i HomeKit-HomeSeer4, skal prøve HomeBridge-HomeSeer-plugin-2018 Endret 16. april 2020 av Byelektrikeren Siter
gullfrode Skrevet 16. april 2020 Skrevet 16. april 2020 Blir entitetene slått sammen i HS4?(i såfall supert) Du prøvde { "ref":2278, "type":"TemperatureSensor", "temperatureUnit":"C", "name":"Kompost", "uuid_base": "Temp2278" }, ? Siter
Byelektrikeren Skrevet 16. april 2020 Forfatter Skrevet 16. april 2020 58 minutes ago, gullfrode said: Blir entitetene slått sammen i HS4?(i såfall supert) Du prøvde? Ja, jeg prøvde hva du skrev, men det virker ikke i HomeSeer4 plugin. Identitetene til sensoren viser ikke som andre sensorer i HS4, men måtte finne Temperatur identiteten i plugin. Byttet til HomeBridge-HomeSeer-plugin-2018 og bygget om config.json fila ? mye jobb (hadde 62 aktuatorer i fila, og ikke ferdig enda) Nå viser temperaturen også i HomeKit /Helge Siter
gullfrode Skrevet 16. april 2020 Skrevet 16. april 2020 Flott da. Om du melder det på github så fikser han det nok i plugin, kan jo hende HS3-plugin slutter når neste iOS kommer. Merk om du har noen valve-enheter, så er det forskjellige nr du kan sette som type, slik at ikon blir som kran 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.