RuneW Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Heisann, kan noen klare å få en enkel sjel som meg til å forstå hvordan jeg får satt opp assosiasjoner med Fibaro HC2? Jeg har masse Z-wave-brytere rundt omkring i huset, men alle er satt opp med scener i HC2. Men det hadde jo vært fint om disse faktisk hadde fungert, selv om HC2 var nede for telling... Jeg har en slik Namron-bryter: https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-1-kanal-bryter-k2/4512712/Product.html?Event=searchlist https://www.elektroimportoren.no/docs/namron/4512712 INSTRUCTION MANUAL.pdf Som jeg vil styre en Fibaro FGD212 dimmer med. Så vidt jeg har skjønt så skal jeg gå inn på dimmerens Settings->Advanced->Associations->EndPoint0->Group2 Deretter velge enheten som skal kontrollere dimmeren. I mitt tilfelle 100.0 som er bryteren: Jeg stusset først litt over at det står "To be set: 27" til venstre der, men det har kanskje noe med å gjøre at 100.0 er bare "navnet" til bryteren. ID er 101, mens Node ID er 27? Fibaro selv skriver derimot at: "To be set" allows for assigning devices to each association group (device ID will be shown)". Forvirringen er komplett... ? Men hva skal man velge av Single channel associations og Multi channel associations i dette tilfellet? Begge? Jeg har prøvd begge og bare S og bare M. Spoiler: ingen ting har virket. Kan det være fordi jeg allerede har scener på denne bryteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. april 2020 Del Skrevet 18. april 2020 9 timer siden, RuneW skrev: Så vidt jeg har skjønt så skal jeg gå inn på dimmerens Settings->Advanced->Associations->EndPoint0->Group2 Nei, assosiasjoner settes opp på "fjernkontrollen", ikke på noden som skal styres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RuneW Skrevet 18. april 2020 Forfatter Del Skrevet 18. april 2020 9 hours ago, Moskus said: Nei, assosiasjoner settes opp på "fjernkontrollen", ikke på noden som skal styres. Gjør de det ikke fra noden som skal styres i denne tutorial-videoen? Har jeg blitt lurt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. april 2020 Del Skrevet 18. april 2020 1 time siden, RuneW skrev: Gjør de det ikke fra noden som skal styres i denne tutorial-videoen? Har jeg blitt lurt? Det vet jeg ikke, men jeg vet at assosiasjoner settes opp på den enheten du har tenkt å bruke som "fjernkontroll". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.