RuneW Skrevet 17. april 2020 Skrevet 17. april 2020 Heisann, kan noen klare å få en enkel sjel som meg til å forstå hvordan jeg får satt opp assosiasjoner med Fibaro HC2? Jeg har masse Z-wave-brytere rundt omkring i huset, men alle er satt opp med scener i HC2. Men det hadde jo vært fint om disse faktisk hadde fungert, selv om HC2 var nede for telling... Jeg har en slik Namron-bryter: https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-1-kanal-bryter-k2/4512712/Product.html?Event=searchlist https://www.elektroimportoren.no/docs/namron/4512712 INSTRUCTION MANUAL.pdf Som jeg vil styre en Fibaro FGD212 dimmer med. Så vidt jeg har skjønt så skal jeg gå inn på dimmerens Settings->Advanced->Associations->EndPoint0->Group2 Deretter velge enheten som skal kontrollere dimmeren. I mitt tilfelle 100.0 som er bryteren: Jeg stusset først litt over at det står "To be set: 27" til venstre der, men det har kanskje noe med å gjøre at 100.0 er bare "navnet" til bryteren. ID er 101, mens Node ID er 27? Fibaro selv skriver derimot at: "To be set" allows for assigning devices to each association group (device ID will be shown)". Forvirringen er komplett... ? Men hva skal man velge av Single channel associations og Multi channel associations i dette tilfellet? Begge? Jeg har prøvd begge og bare S og bare M. Spoiler: ingen ting har virket. Kan det være fordi jeg allerede har scener på denne bryteren? Siter
Moskus Skrevet 18. april 2020 Skrevet 18. april 2020 9 timer siden, RuneW skrev: Så vidt jeg har skjønt så skal jeg gå inn på dimmerens Settings->Advanced->Associations->EndPoint0->Group2 Nei, assosiasjoner settes opp på "fjernkontrollen", ikke på noden som skal styres. Siter
RuneW Skrevet 18. april 2020 Forfatter Skrevet 18. april 2020 9 hours ago, Moskus said: Nei, assosiasjoner settes opp på "fjernkontrollen", ikke på noden som skal styres. Gjør de det ikke fra noden som skal styres i denne tutorial-videoen? Har jeg blitt lurt? Siter
Moskus Skrevet 18. april 2020 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, RuneW skrev: Gjør de det ikke fra noden som skal styres i denne tutorial-videoen? Har jeg blitt lurt? Det vet jeg ikke, men jeg vet at assosiasjoner settes opp på den enheten du har tenkt å bruke som "fjernkontroll". Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.