Andreaz Skrevet 19. april 2020 Skrevet 19. april 2020 (endret) Hei folkens, Sommeren er på vei, så i dag fikk jeg endelig gravd ned 2 stk. Gardena OS-140 popup-ventiler Disse må jo selvsagt styres via HS. Jeg har en Fibaro Universal sensor liggene ubrukt, og håpet at jeg enkelt kunne implantere styring av vannet via Z-wave. Ser for meg å ha denne i en vanntett boks ute, i nærheten av en Gardena 24V vanningsventil. Alternativt en NC magnetventil. Tips for å forhindre brent relé: Youtube-video Finner ikke spec på Gardena-ventilen, men antar at den drar mer enn de 150 mA som Fibaroen tåler, så må vel ha et relé i mellom. Noen tanker/forslag rundt overstående? Noen som har tilsvarende? Må også gå til innkjøp av en strømforsyning til formålet. Og i HS, noen forslag til plugin? Gjerne som kan ta hensyn til YR nedbør eller noe crowdsourcing-info, hvis noe sånt finnes for nedbørsmålere? Endret 19. april 2020 av Andreaz la inn solenoid-info/alternativ 1 Siter
Moskus Skrevet 20. april 2020 Skrevet 20. april 2020 12 timer siden, Andreaz skrev: Sommeren er på vei, så i dag fikk jeg endelig gravd ned 2 stk. Gardena OS-140 popup-ventiler Tøft! Video? 12 timer siden, Andreaz skrev: Jeg har en Fibaro Universal sensor liggene ubrukt Problemet med Universal Sensor tror jeg at man ikke får styrt utgangene på den... Du trenger en Smart Implant. 12 timer siden, Andreaz skrev: Finner ikke spec på Gardena-ventilen, men antar at den drar mer enn de 150 mA som Fibaroen tåler, så må vel ha et relé i mellom. Det er sikkert ikke dumt. Jeg har gjort det slik: Siter
Andreaz Skrevet 20. april 2020 Forfatter Skrevet 20. april 2020 Hmm.. hjelper å lese spec ja Da er det vel enklere med en Pi og relé da vil jeg tro. Har allerede et enkelt relé liggende. Her er en kort video-snutt av at sprederen starter og lukker seg ned igjen: video 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.