Erling Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 Vil gjerne ha noen «kule» brytere og fjernkontroller. Bruker 70% Philips Hue og resten er z-wave. Ser disse: https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-4-kanaler-fjernkontroll/4512711/Product.html?Path=002220164&Event=pathlist https://www.elektroimportoren.no/heatit-z-push-button-8-black/4512681/Product.html også finnes for ZigBee, som visstnok skal fungere mot hue-broen. Egentlig vil jeg ha noe som styres i Homeseer, slik vi gjorde i gamle dager med Nexa-kontroller. Jeg var borte når Homeseer-skolen hadde z-wave på timeplanen. Noen gode forslag her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 25 minutter siden, Erling skrev: Egentlig vil jeg ha noe som styres i Homeseer, slik vi gjorde i gamle dager med Nexa-kontroller. Kan du ikke bare bruke Nexa, da? Du har vel en RFXtrx433E? Ellers fungerer jo K2/4/8 i både Zigbee og Z-wave format, og @ZoRaC har noen Aqara(?) knapper som fungerer fint i deCONZ (dvs. Zigbee). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 20. april 2020 Forfatter Del Skrevet 20. april 2020 34 minutter siden, Moskus skrev: Kan du ikke bare bruke Nexa, da? Du har vel en RFXtrx433E? Hvordan hjelper det på handledilla? Blir nok bytur i morgen, dvs. landet for deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 Har du deCONZ? I så fall er Xiaomi Aqara Opple fine. Ellers er jo Nexa WTE-2 via RFXtrx433E fine også. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 20. april 2020 Forfatter Del Skrevet 20. april 2020 Jeg har ikke, men kan kjøpe hvis det er fornuftigere enn z-wave variantene. Det jeg vil gjøre er at bryteren merket Soverom midt på dagen «toggler» lyset, om kvelden slår den av alt om 3 minutter og setter på nattbordet. Om morgenen skrur den på P1 på badet. Testet min første scene nylig, usikker om dette er valget for meg om ikke en ekstra lay-out på tablete som står rundt omkring er bedre. Bakdelen er at jeg ikke får besøk El.-importøren. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 48 minutter siden, Erling skrev: Jeg har ikke, men kan kjøpe hvis det er fornuftigere enn z-wave variantene. Det er ikke "mer fornuftig", men de er et godt alternativ. Du kan få K8 i hvitt også, og til en litt billigere penge: https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-4-kanaler-bryter-k8/4512714/Product.html 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiLLLip Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Jeg bruker disse Z-Wave trykkpanelene hos min søster sammens med Homey. Der oppfører de seg kun som knapper som trigger flows i Homey. Tenker at det samme burde være mulig også i HomeSeer? De har ihvertfall tre funksjoner hver de knappene: Click Click-and-hold (longpress) Release Noen knapper trigger scene on-click. Noen brukes til å simulere push-dim mot Fibaro Dimmer 2 der click-and-hold blir start-dim-up, release blir stop-dim, og click-and-hold igjen blir start-dim-down. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 On 20/04/2020 at 18:08, Moskus said: Det er ikke "mer fornuftig", men de er et godt alternativ. Du kan få K8 i hvitt også, og til en litt billigere penge: https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-4-kanaler-bryter-k8/4512714/Product.html - Har du erfaring med denne i homeseer?Hvordan oppfører knappene seg, hvilke childevices dukker opp på denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Jeg har en ny K8, men har ikke lagt den til enda. Har bare en gammel K8 lagt til, og den kan kun bruke assosiasjon. Men @Gizmo har lagt den til her, ser bra ut: Det er altså en Device hvor alle statusene settes opp, så er det bare å lage Eventer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.