Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha noen «kule» brytere og fjernkontroller.

Bruker 70% Philips Hue og resten er z-wave.

Ser disse:

https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-4-kanaler-fjernkontroll/4512711/Product.html?Path=002220164&Event=pathlist

4512711.jpg

https://www.elektroimportoren.no/heatit-z-push-button-8-black/4512681/Product.html

4512681.jpg

også finnes for ZigBee, som visstnok skal fungere mot hue-broen.

Egentlig vil jeg ha noe som styres i Homeseer, slik vi gjorde i gamle dager med Nexa-kontroller.

Jeg var borte når Homeseer-skolen hadde z-wave på timeplanen.

Noen gode forslag her?

Skrevet
25 minutter siden, Erling skrev:

Egentlig vil jeg ha noe som styres i Homeseer, slik vi gjorde i gamle dager med Nexa-kontroller.

Kan du ikke bare bruke Nexa, da? Du har vel en RFXtrx433E? 

Ellers fungerer jo K2/4/8 i både Zigbee og Z-wave format, og @ZoRaC har noen Aqara(?) knapper som fungerer fint i deCONZ (dvs. Zigbee).

• Confused 1
Skrevet
34 minutter siden, Moskus skrev:

Kan du ikke bare bruke Nexa, da? Du har vel en RFXtrx433E? 

Hvordan hjelper det på handledilla?

Blir nok bytur i morgen, dvs. landet for deg.

Skrevet

Jeg har ikke, men kan kjøpe hvis det er fornuftigere enn z-wave variantene.

Det jeg vil gjøre er at bryteren merket Soverom midt på dagen «toggler» lyset, om kvelden slår den av alt om 3 minutter og setter på nattbordet. Om morgenen skrur den på P1 på badet.

Testet min første scene nylig, usikker om dette er valget for meg om ikke en ekstra lay-out på tablete som står rundt omkring er bedre.

Bakdelen er at jeg ikke får besøk El.-importøren.

?

Skrevet

Jeg bruker disse Z-Wave trykkpanelene hos min søster sammens med Homey. Der oppfører de seg kun som knapper som trigger flows i Homey. Tenker at det samme burde være mulig også i HomeSeer? De har ihvertfall tre funksjoner hver de knappene:

• Click
  • Click-and-hold (longpress)
  • Release

Noen knapper trigger scene on-click. Noen brukes til å simulere push-dim mot Fibaro Dimmer 2 der click-and-hold blir start-dim-up, release blir stop-dim, og click-and-hold igjen blir start-dim-down.

• Thanks 1
Skrevet

Jeg har en ny K8, men har ikke lagt den til enda. Har bare en gammel K8 lagt til, og den kan kun bruke assosiasjon. 

Men @Gizmo har lagt den til her, ser bra ut:

Det er altså en Device hvor alle statusene settes opp, så er det bare å lage Eventer.

• Like 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.