Bostad Skrevet 2. juli 2020 Skrevet 2. juli 2020 På garasjeportene mine har eg montert en smart implant for å kunne styre dei og har i tillegg montert en dørsensor/magnetkontakt (Neo Coolcam Door Sensor) for å få status om portene er lukket. Eg har dermed en device for å styre porten og en for å vise status. Men eg kunne tenkt meg å fått dette til 1 device som både viser status og kan styre. Eg antar eg må lage en virtuel device og lage nokren events for dette. Lurte dermed på om nokren andre hadde gjort det samme og kunne dele korleis dette bør settes opp? Siter
Moskus Skrevet 2. juli 2020 Skrevet 2. juli 2020 Jeg har nøyaktig det samme oppsettet som deg på garasjeporten. Det "letteste" er vel faktisk å scripte det... Mulig jeg skal tenke på det. En knapp for toggle og status "Åpen" og "Lukket"? Siter
oysteinl Skrevet 2. juli 2020 Skrevet 2. juli 2020 (endret) Går det ikke an å bruke Smart Implant til både styre og vise status? Feks. en kablet magnetkontakt fra ClasOlhson til 70kr til en inngang på Smart Implant? Jeg har akkurat gått til innkjøp av en Smart Implant for å bruke den på nettopp denne måten, så håper det lar seg gjøre Edit: Skjønner nå at med "device" mener du ikke en fysisk enhet... Endret 2. juli 2020 av oysteinl Siter
Moskus Skrevet 3. juli 2020 Skrevet 3. juli 2020 Joda, status og kontroll havner på to "linjer" i HomeSeer. Han ønsker å kombinere det til 1. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.