MrE Skrevet 17. juli 2020 Skrevet 17. juli 2020 Hei! Har noen sensorer i mitt Z-wave nettverk som må polles, og har derfor aktiver polling under Z-Wave plugin, for så å aktivere polling med gitt intervall på de enhetene som trengs. Men det ser ut til at HS poller alle Z-Wave devicer, selv om de står på polling intervall 0. Er dette normalt? Hvis HS poller alle devices så er det rundt 50 noder som poller - kan dette bli for mye båndbredde og føre til treghet i systemet? Siter
Moskus Skrevet 18. juli 2020 Skrevet 18. juli 2020 På 17.7.2020 den 20.48, MrE skrev: Men det ser ut til at HS poller alle Z-Wave devicer, selv om de står på polling intervall 0. Er dette normalt? Nei, det skal ikke skje. På 17.7.2020 den 20.48, MrE skrev: Hvis HS poller alle devices så er det rundt 50 noder som poller - kan dette bli for mye båndbredde og føre til treghet i systemet? Garantert! Men hva er det som får deg til å tro at alt polles? Polling på et intervall som er "0" er jo ikke akkurat enkelt... Jeg har hatt polling aktivert i alle år, men bare de devicene hvor polling er aktivert blir faktisk pollet (og det er ikke mange for øyeblikket). Siter
MrE Skrevet 18. juli 2020 Forfatter Skrevet 18. juli 2020 (endret) Går i loggen og søker etter "Polling" - da dukker det opp en del enheter som ikke skal behøves å polle - Fibaro Switch for eksempel Edit: Node information node 6 - det står Polling disabled - men hvorfor dukker den da opp i HS loggen? EDIT: Fant utav det på HS-forumet - HS oppretter polling intervall på rundt 20 minutters intervall på diverse child devices som default. Også på skjulte devices. EDIT2: Alle child devices i HS polles hvert 20 minutt, til og med der hvor jeg poller selve noden med 1 minutts intervaller. Dobbelt og trippelt med unødvendig trafikk.. Endret 20. juli 2020 av MrE Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.