Howi42 Skrevet 29. juli 2020 Skrevet 29. juli 2020 Har noen allerede sett på det ? Skulle gjerne ha implementert en HTTPMOD-Device, some bruker tibber api for å få ut basic info ( pris, forbruk, etc .) Siter
clio75 Skrevet 31. juli 2020 Skrevet 31. juli 2020 Tibberseer fra Moskus om du har Homeseer. [emoji41]Sent fra min SM-G970F via Tapatalk Siter
stigvi Skrevet 31. juli 2020 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 58 minutter siden, clio75 skrev: om du har Homeseer. FHEMhttps://fhem.de/ Som jeg ikke hadde hørt om før Howi42 spurte sitt spørsmål. Du nevner Homeseer, men et annet alternativ er Home Assistant med Tibber integrasjon (offisiell) og som kjører på en billig RPi Zero W som publiserer dataene til MQTT. Endret 31. juli 2020 av stigvi Siter
Howi42 Skrevet 1. august 2020 Forfatter Skrevet 1. august 2020 Takk. Må se litt på det. Jeg har data fra måleren i FHEM, det samme med data fra solcellene ( Inverter ), det som mangler nå er først og fremst fremtidig strømpris. Jeg kunne interpretere data fra TibberApi, men sliter med å få til riktig POST-kommando via FHEM Siter
Howi42 Skrevet 3. august 2020 Forfatter Skrevet 3. august 2020 Klarte det idag. Nå trengs litt finpussing, men det skal gå bra. Siter
Moskus Skrevet 3. august 2020 Skrevet 3. august 2020 Ja, Tibber er ganske nøye på JSON og URL'en. Mener det var et "triks i ludo", men hvis du har fått det til er ingenting bedre. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.