Erling Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Hei, blir lettere tullete av dette. Satte opp ny pc med Windows 10, valgte å bruke Microsoft-kontoen. Alt fungerer bra, inntil... Hva skal andre enheter bruke som brukernavn og passord når de kobler seg på? Erling@osv... er Microsoft-kontoen, men home mappa heter erlin - får det bare ikke til. Jeg har delt med avansert deling, Gitt fulle rettigheter på sharet men ikke f.... Google blander inn @computername men får det ikke til. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nPulz Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 Er det at du ikke når maskinen fra den andre maskinen i nettverket ditt? Er lokal FW (brannmur) aktivert på maskina de? Isåfall må du enten legge til brannmursregel for SMB Evt deaktivere FW Win har vel også en funksjon som gjør at du kan velge onm maskinenen skal være synlig på nettet? Så må du nok opprette en bruker som du benytter for deling av mapper 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 4. august 2020 Forfatter Del Skrevet 4. august 2020 Takk, brannmur er slått av for test - men det er hvilket brukernavn og passord som skal brukes. Når jeg "mapper" opp den delte mappen får jeg lagt inn annen brukerinfo enn det "den" PC har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 11. august 2020 Forfatter Del Skrevet 11. august 2020 Pussige greier, hadde gjort feil så mange ganger at Bill hadde stengt kontoen. Låste opp og alt ok. Bruker det fulle Microsoft-brukernavnet fra andre enheter. Puh... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.