CoolAutoPlay Skrevet 9. august 2020 Skrevet 9. august 2020 Hei. Jeg har en telldus tellstick znet lite v2 som jeg har prøvd å bruke med openhab, men ser ikke ut til å funke. Så nå prøver jeg domoticz. Philips Hue funker fint, men får ikke koblet til tellsticken. Siter
Moskus Skrevet 10. august 2020 Skrevet 10. august 2020 ... er du sikker på at du kan bruke Znet Lite sammen med OpenHAB eller Domoticz? Siter
xibriz Skrevet 10. august 2020 Skrevet 10. august 2020 Openhab har en telldus binding. Er det denne du har prøvd? Hadde en kompis som brukte denne, men den var meget ustabil. Jeg lagde noe greier på mqtt og det fungerer utmerket. https://github.com/xibriz/telldus-mqtt Siter
CoolAutoPlay Skrevet 11. august 2020 Forfatter Skrevet 11. august 2020 På 10.8.2020 den 11.35, xibriz skrev: Openhab har en telldus binding. Er det denne du har prøvd? Hadde en kompis som brukte denne, men den var meget ustabil. Jeg lagde noe greier på mqtt og det fungerer utmerket. https://github.com/xibriz/telldus-mqtt Ja ha prøvd telldus bindingen Siter
CoolAutoPlay Skrevet 29. august 2020 Forfatter Skrevet 29. august 2020 Xibriz er det lov å spørre hvordan jeg kan bruke mqtt greiene du laget? Siter
xibriz Skrevet 29. august 2020 Skrevet 29. august 2020 3 timer siden, CoolAutoPlay skrev: Xibriz er det lov å spørre hvordan jeg kan bruke mqtt greiene du laget? Kort fortalt så må du sette opp en mqtt broker, f.eks. mosquitto, og scripet mitt så du får telldus info på mqtt. Så nå du sette opp mqtt binding i openhab og lage things og devices for infoen som er på mqtt. Siter
CoolAutoPlay Skrevet 31. august 2020 Forfatter Skrevet 31. august 2020 xibriz hvordan kobler jeg tellstick-en til Mosquitto-en? Jeg har gjort installation delen på githuben din. Siter
xibriz Skrevet 31. august 2020 Skrevet 31. august 2020 Hvis du har satt opp scriptet fra GitHub riktig så er Telldus Live! nå koblet mot Mosquitto (MQTT). Siter
CoolAutoPlay Skrevet 31. august 2020 Forfatter Skrevet 31. august 2020 Har gjort det som står på i"nstallation" på githuben din, er det mere jeg må gjøre? Siter
xibriz Skrevet 31. august 2020 Skrevet 31. august 2020 Ja, du må gjør alt som står der. Men for å teste kan du kjøre `mosquitto_sub -t '#' -v` i en terminal, også `python3 publish_devices.py` i en annen terminal. Siter
CoolAutoPlay Skrevet 31. august 2020 Forfatter Skrevet 31. august 2020 (endret) ok takk, tror det funker nå Endret 1. september 2020 av CoolAutoPlay Siter
CoolAutoPlay Skrevet 1. september 2020 Forfatter Skrevet 1. september 2020 (endret) 12 timer siden, CoolAutoPlay skrev: ok takk, tror det funker nå får til å se status men men skrur seg ikke på når jeg prøver det. det kommer opp i mosquitto_sub at den blir slått på, men skriver jeg status igjen så er den tilbake på (null) men betyr det kansje at den ikke klarer å hente status heller da siden det bare står (null)? vet du hva som kan være feil?? Endret 1. september 2020 av CoolAutoPlay Siter
xibriz Skrevet 1. september 2020 Skrevet 1. september 2020 Må nok ha noen skjermbilder av hva som skjer. Siter
CoolAutoPlay Skrevet 1. september 2020 Forfatter Skrevet 1. september 2020 Har du discord, hadde kanskje hvert enklere å snakke der? Siter
CoolAutoPlay Skrevet 1. september 2020 Forfatter Skrevet 1. september 2020 her er et bilde av to forskjellige terminaler Siter
CoolAutoPlay Skrevet 12. september 2020 Forfatter Skrevet 12. september 2020 xibriz har du noe svar på hvordan jeg fikser dette? Siter
CoolAutoPlay Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter Skrevet 11. oktober 2020 Hei igjen. Jeg har enda ikke hørt noe fra deg, har du en løsning? Siter
xibriz Skrevet 11. oktober 2020 Skrevet 11. oktober 2020 Det er vanskelig å si. Jeg har faset ut telldus så jeg bruker ikke scriptet lengere. Du må nesten prøve å debugge python-scriptet for å prøve å se hva som skjer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.