Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nettopp installert en ny Heatit Z-DIM, og har 12 pærer av 5w LED som er dimbare på denne.

Likevel får jeg flimmer?

Den skal jo dimme LED fra 1-200VA. Er det dimmeren, pærene eller annet som er problemet her?

Skrevet

Bunnlast når den trekker 60w samlet bør vel være unødvendig uansett?

Ingen kalibreringsparameter som må settes? Har bestilt mine første Z-Dim - kan teste neste uke.

Skrevet

Hva slags pærer er dette? Mulig de ikke er av god kvalitet? Om det er GU10 pærer eller lignende så er det jo enkelt å bytte én pære og se om det hjelper.

Jeg gikk fra Fibaro Dimmer 2 med buypass til Heatit Z-dim på en 10.5w E27 LED pære. Flimret noe mindre etter at jeg byttet til Z-dim, men noe var det fortsatt, nok til at det var irriterende. Dette var en dårlig/billig pære fra Clas Ohlson – og ja, det sto på pakken at den kunne dimmes. Byttet til et ordentlig merke (Osram) denne uka og da sluttet det å flimre helt.

• Like 2
Skrevet
  LaStrada skrev (På 14.8.2020 den 10.27):

Hva slags pærer er dette? Mulig de ikke er av god kvalitet? Om det er GU10 pærer eller lignende så er det jo enkelt å bytte én pære og se om det hjelper.

Jeg gikk fra Fibaro Dimmer 2 med buypass til Heatit Z-dim på en 10.5w E27 LED pære. Flimret noe mindre etter at jeg byttet til Z-dim, men noe var det fortsatt, nok til at det var irriterende. Dette var en dårlig/billig pære fra Clas Ohlson – og ja, det sto på pakken at den kunne dimmes. Byttet til et ordentlig merke (Osram) denne uka og da sluttet det å flimre helt.

Ekspander  

Det er Osram E14 LED pærer, skulle fungere fint?

Skrevet
  Cali skrev (På 19.8.2020 den 10.28):

Det er Osram E14 LED pærer, skulle fungere fint?

Ekspander  

Osram er av erfaring noe av det bedre. Men er du 100% sikker på at den er dimbar? Har selv funnet ut at jeg har kjøpt ikke-dimbar ved en feil. Den fungerte i månedsvis før den plutselig begynte å flimre. Sånt skjer når man bare skal plukke med seg en tilfeldig LED-pære på matbutikken og har litt dårlig tid...

Skrevet
  LaStrada skrev (På 19.8.2020 den 20.28):

Osram er av erfaring noe av det bedre. Men er du 100% sikker på at den er dimbar? Har selv funnet ut at jeg har kjøpt ikke-dimbar ved en feil. Den fungerte i månedsvis før den plutselig begynte å flimre. Sånt skjer når man bare skal plukke med seg en tilfeldig LED-pære på matbutikken og har litt dårlig tid...

Ekspander  

Jepp! Det står Dimmable på de, så det skulle jo fungere. Kostet 700,- kr + for alle pærene. Bør jeg reklamere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.