sbarmen Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Har tenkt meg over på en timeavtale men ønsker en leverandør som har gode verktøy for innsikt og oversikt. Kontroll skal jeg lage selv med automatisering, så ikke noe Tibber e.l. Det som jeg ønsker er en leverandør som har rimeligst mulig løsning for å prise per time med en god rapporteringsfunksjon på forbruk per time mot kostnader samt eventuelt anbefalinger ifm det. Jeg merker jeg blir veldig lei av å prate med strømselskaper. Makan til gjeng med lokketilbud skal du lete lenger etter. Er jo skinnjakkeselgere hele gjengen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 8 timer siden, sbarmen skrev: en leverandør som har gode verktøy for innsikt og oversikt ... Tibber. Ja, seriøst. Vet faktisk ikke om noen andre som kan gi deg dette. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sbarmen Skrevet 13. august 2020 Forfatter Del Skrevet 13. august 2020 ok, men kan man kjøre tibber uten deres automasjon? Jeg kan vel styre forbruket mitt selv....? eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Ja, selvfølgelig. Tibber er jo en strømleverandør på lik linje med alle andre. De selger deg strøm, men i tillegg har de et API for å hente ut forbruk samt dagens og morgendagens strømpriser. Kjøper du Pulse, så får du real time strømforbruk også. Jeg bruker HomeSeer med TibberSeer, og styrer absolutt ingenting fra Tibber. Jeg har full kontrol selv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erikolaulvestad Skrevet 13. august 2020 Del Skrevet 13. august 2020 Forbruket ditt finn du igjen i Elhub. Duger det?Sent fra min SM-G960F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sbarmen Skrevet 15. august 2020 Forfatter Del Skrevet 15. august 2020 Jeg skal sjekke med Tibber men jeg bruker jo HAN porten allerede til min egen avlesing. Har koblet den til Home Assistant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erikolaulvestad Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 Jeg skal sjekke med Tibber men jeg bruker jo HAN porten allerede til min egen avlesing. Har koblet den til Home Assistant.Skal du ha fleire M-Bus slavar på HAN porten _kan_ det vere du må powre desse separat eller må til med repeater. Elhub data går direkte via nettselskapet (ikkje HAN) men gir deg ikkje øyeblikkseffekt for automatisering, sjølvsagt. Men om forbruk fram til gårsdagen er tilstrekkelig, så....Sent fra min SM-G960F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iotux Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 (endret) På 13.8.2020 den 11.06, sbarmen skrev: Har tenkt meg over på en timeavtale men ønsker en leverandør som har gode verktøy for innsikt og oversikt. Kontroll skal jeg lage selv med automatisering, så ikke noe Tibber e.l. Det som jeg ønsker er en leverandør som har rimeligst mulig løsning for å prise per time med en god rapporteringsfunksjon på forbruk per time mot kostnader samt eventuelt anbefalinger ifm det. Jeg merker jeg blir veldig lei av å prate med strømselskaper. Makan til gjeng med lokketilbud skal du lete lenger etter. Er jo skinnjakkeselgere hele gjengen... Jeg bruker spotprisavtale fra Gudbandsdal Energi. Der betaler jeg bare 9 kr per måned i tillegg til spotprisen. https://www.ge.no/stromavtale/gespotpris Det er fjerdeparten av det Tibber bregner seg. For å ha kontroll har jeg laget min egen løsning basert på data fra Tibber Pulse og priser fra den nordiske kraftbørsen. Løsningen min ligger nedlastbar på Github med fyldig dokumentasjon. https://github.com/iotux/ElWiz Det ligger også noen kommentarer i denne tråden Endret 15. august 2020 av iotux Korrigering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iotux Skrevet 15. august 2020 Del Skrevet 15. august 2020 På 13.8.2020 den 21.50, erikolaulvestad skrev: Forbruket ditt finn du igjen i Elhub. Duger det? Sent fra min SM-G960F via Tapatalk Er det noen som vet om Ehub har et API? Det blir for bakvendt å laste ned data for en dag om gangen til CSV-fil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 22 timer siden, sbarmen skrev: Jeg skal sjekke med Tibber men jeg bruker jo HAN porten allerede til min egen avlesing. Har koblet den til Home Assistant. Du må jo heller ikke ha Tibber Pulse for å ha Tibber. Jeg har også min egen HAN avleser laget før Pulse var klar, har min egen automasjon men kjøper strøm fra Tibber. Bruker APIet til å hente ned timesprisene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sbarmen Skrevet 16. august 2020 Forfatter Del Skrevet 16. august 2020 21 hours ago, iotux said: Jeg bruker spotprisavtale fra Gudbandsdal Energi. Der betaler jeg bare 9 kr per måned i tillegg til spotprisen. https://www.ge.no/stromavtale/gespotpris Det er fjerdeparten av det Tibber bregner seg. For å ha kontroll har jeg laget min egen løsning basert på data fra Tibber Pulse og priser fra den nordiske kraftbørsen. Løsningen min ligger nedlastbar på Github med fyldig dokumentasjon. https://github.com/iotux/ElWiz Det ligger også noen kommentarer i denne tråden Dette ser kjempekult ut. Kanskje jeg kjøper en Tibber Pulse på Finn og prøver dette. Bra jobbet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kln66 Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 På 13.8.2020 den 11.06, sbarmen skrev: [...] Jeg merker jeg blir veldig lei av å prate med strømselskaper. Makan til gjeng med lokketilbud skal du lete lenger etter. Er jo skinnjakkeselgere hele gjengen... Jeg har blitt stoppet på gata av strømselgere, og jeg har hatt dem på døra hjemme. Når de spør hvor jeg er strømkunde, og jeg svarer Tibber, så sier de: "åja, da har du en god avtale" og så går de sin vei Så det er nok en grunn til å gå for Tibber. Ellers har det nylig vært en sak i media om at mange strømselskaper opererer med skjulte tillegg, og dermed ikke er så billige som de gir inntrykk av. Tror ikke Tibber er blant disse. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 48 minutter siden, kln66 skrev: Ellers har det nylig vært en sak i media om at mange strømselskaper opererer med skjulte tillegg, og dermed ikke er så billige som de gir inntrykk av. Tror ikke Tibber er blant disse. Korrekt, Tibber er ikke blant disse: https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2020/10/innkjopsprisavtaler.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.