MrE Skrevet 17. august 2020 Skrevet 17. august 2020 Hallo, Trenger ett lite lass med DS18B20 (10 stk), men ser disse selges på ett hav av forskjellige plasser til forskjellige steder. For eksempel på Granado går de for 36 kr per stk, mens andre steder over 100-lappen. Er det noe forskjell i nøyaktighet billig vs dyr? Hvor handler dere DS18b20 sensorer? Skulle helst hadd med påmontert ledning, så jeg slipper lodding.. Siter
slippern Skrevet 17. august 2020 Skrevet 17. august 2020 Jeg kjøpte fra eBay... Alle 4-5 viser overraskende nok samme temperatur +- 1 grad. Siter
LaStrada Skrevet 17. august 2020 Skrevet 17. august 2020 Jeg kjøper fra Ebay og Aliexpress. Tar litt tid før pakkene ankommer fra Kina, men er veldig billig. Usikker på om det er forskjell på kvaliteten på dyre og billige, men da kjøper jeg heller 100 billige enn én dyr. Min erfaring er at alle de jeg har testet og sammenlignet viser så og si samme temperatur. Siter
MrE Skrevet 17. august 2020 Forfatter Skrevet 17. august 2020 Flott, takk for svar. Bestilte nå fra Ebay, 33 kroner per stykk, estimert levering om 10 dager.. Kommer nok til å teste om de rapporterer nogenlunde samme temp når jeg får dem Siter
Gullars Skrevet 3. juni 2022 Skrevet 3. juni 2022 Puster liv i denne gamle tråden. Skal ha et par DS18B20 til Fibaro Smart Implant og overvåkning av varmtvannsberederen. Jeg har skjønt at originalen heter Dallas, men her til lands virker det som om det som føres er Sonoff og Allnet (Dustin.no), samt Shelly (iphonehuset.no). Pris på 70-80 kr. Erfaringer med noen av disse, eller er det alternativt andre steder her til lands jeg kan få kjøpt DS18B20 av akseptabel kvalitet? Siter
Hårek Skrevet 3. juni 2022 Skrevet 3. juni 2022 Farnell? Har ikke erfaring med å handle privat der, men de er veldig bra for firmahandel. https://no.farnell.com/maxim-integrated-products/ds18b20/temperature-sensor/dp/2515553?st=ds18b20 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.