Er i prosess med å starte å bygge nytt hus, grunnarbeidet er igang om ca 1 måned. Har i den forbindelse startet å se/lese en del på smarthus og teknologi. Varme i huset blir kombo av vannbåren varme og elektrisk kabler/folie.
Har i grunn falt på følgende enn så lenge:
Homey Pro (Enkelt grensesnitt og muligheter for egne apper)
Philips hue (Testet en del allerede og er fornøyd med de)
Heatit termostater
Aqara sensorer
Yale Doorman
Verisure alarm
Kun Trådløse brytere (Ikke landet på merke her)
Data nettverk med Unifi (FW, AP, SW)
Unifi overvåkingskamera
Noen innspill til ting som er lurt å tenkte på i start fasen av bygging? Tenker da på rør plassering, valg av leverandører osv.
Spørsmål jeg har så langt:
Bør alle pærer uansett type kobles rett til Homey eller via Hue? Mister jeg noe ved å droppe Hue Hub?
Valg av ventilasjon og mulighet for å styre denne ser jeg er mange som har hatt problemer med. noen anbefalinger på type som enkelt lar seg styre?
Har i grunn tenkt å trekke CAT-6 (Data) rundt i alle rom for ulike ting, er dette noe jeg bør trekke til ulike sensorer også eller er batteri og trådløst godt nok?
Åpen for innspill og diskusjon, er ny på forumet, men jobber med IT til daglig så har god forståelse av teknologi og systemer.
Spørsmål
pannelars
Er i prosess med å starte å bygge nytt hus, grunnarbeidet er igang om ca 1 måned. Har i den forbindelse startet å se/lese en del på smarthus og teknologi. Varme i huset blir kombo av vannbåren varme og elektrisk kabler/folie.
Har i grunn falt på følgende enn så lenge:
Noen innspill til ting som er lurt å tenkte på i start fasen av bygging? Tenker da på rør plassering, valg av leverandører osv.
Spørsmål jeg har så langt:
Åpen for innspill og diskusjon, er ny på forumet, men jobber med IT til daglig så har god forståelse av teknologi og systemer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider
17 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.