Evelen Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 Noen som har fått Namron ZigBee 4 kanaler bryter til i deCONZ? Eller andre Namron brytere for den slags skyld. Den skal være støttet, jeg er på siste beta, men ikke sjanse om jeg finner den. ref: - https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/releases - https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/2158 - https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/wiki/Supported-Devices Namron 1CH K2 1-gang (4512701) 3006 Namron 1CH K4 2-gang (4512702) 3006 Namron 4CH K8 4-gang (4512703) 2158 Eksisterer det noen som har lykkes`?😯 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Ja, den funker her. Omsider. Søk her så skal du finne det jeg skrev (og flere) da jeg la den inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 20 timer siden, mk1 black limited skrev: Ja, den funker her. Omsider. Søk her så skal du finne det jeg skrev (og flere) da jeg la den inn. Tror du må peke meg dit, for jeg finner de ikke ved søk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Hm, er det så lenge siden at den forsvant i kræsjet her da tro? Finner det ikke selv heller. Men, jeg mener jeg kjørte denne prosedyren: https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/1509#issuecomment-555382412 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 Skal gi den et forsøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 (endret) Jeg klarte å adde den, dvs jeg gjenkjente noden i Deconz da den blinket blått når jeg klikket på den. så når jeg valte "read" ved "open network" kom den også frem under Phoscon Dog kan jeg ikke assigne den til lys i Phoscon da den ikke ligger som alternativ der. I gammelt interface kommer det opp grupper, kan dog ikke adde noe til dem utover "Configuration tool 8" hva enn det er. Hvordan får du brukt dem @mk1 black limited? EDIT: Retter reboot av pi så fikk jeg assignet lys Endret 1. september 2020 av Evelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Så bra! Jeg trigger lys basert på knappeverdier i Jowihue/Homeseer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gert Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Har du testet hvilke kommandoer den sender når den er bundet direkte til en gruppe? Jeg vurderer å bruke en som "hovedbryter" ved utgangsdøra, og binde tre av knapperekkene direkte mot grupper med lys, slik at de fungerer selv om HA-hjernen er nede. Regner med på og av sender on/off-komnandoer, men hva slags dimmekommandoer sender den egentlig? Dimmer den en gang per langtrykk med en viss %? Dimmer den så lenge du holder knappen nede (med brightness_move og brightness_stop)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armas Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) Jeg kjøpte denne for en stund siden, men fikk den aldri inn. (Namron ZigBee 2 kanaler bryter K4) Mistenker at Elektroimportøren har feilmerket den, for jeg tror den egentlig bare har en gruppe... Den er vel bare en klone av sunricher sine, og de har bare 1 kanal og 4 kanal. Ingen med 2 kanaler. Skal uansett prøve igjen nå, etter å ha lest denne posten. Endret 24. september 2020 av Armas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 På 24.9.2020 den 15.41, Armas skrev: Ingen med 2 kanaler. Mener det skal ha kommet... men ikke ta meg på ordet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Noen som har fått dette til å fungere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Den er støttet av DeConz, men ikke i Phoscon. Dvs. at alt fungerer og du får lest ut alle eventer fra DeConz, men du får ikke mappet knappene på bryteren til ulike lysgrupper i Phoscon. Dette gjelder forøvrig K4 varianten med åtte knapper, mulig det samme går for de andre også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 5 minutter siden, Kropling skrev: Den er støttet av DeConz, men ikke i Phoscon. Dvs. at alt fungerer og du får lest ut alle eventer fra DeConz, men du får ikke mappet knappene på bryteren til ulike lysgrupper i Phoscon. Dette gjelder forøvrig K4 varianten med åtte knapper, mulig det samme går for de andre også. Noen som har en guide til å få den inn i deConz? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Det kan man imidlertid gjøre via Phoscon, gå på Add Switch som vanlig og følg instruksen herfra; https://bratz.tech/namron.html?fbclid=IwAR02TIQr9pvwSQ2xmARj11xIKF2Dhj_RyJXvvY2frxRS0I-oT86DiRY5jsg Blir tilsvarende å legge til Hue Hub Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 1 time siden, Kropling skrev: Det kan man imidlertid gjøre via Phoscon, gå på Add Switch som vanlig og følg instruksen herfra; https://bratz.tech/namron.html?fbclid=IwAR02TIQr9pvwSQ2xmARj11xIKF2Dhj_RyJXvvY2frxRS0I-oT86DiRY5jsg Blir tilsvarende å legge til Hue Hub Ah ja det fungerte jo! Men sliter litt med at den velger feil sone. Er det noen måte å fjerne ett lys i fra en sone når den er lagt til eller må en starte helt på ny? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 (endret) Så bra Er det TouchLink-soner du snakker om? Altså at bryteren er direkte koblet til en eller flere pærer? I så fall kan du også fjerne disse direkte assosiasjonene ved å følge steg 7 her; https://www.elektroimportoren.no/docs/lib/4512703-Brukerveiledning-5.pdf "7. Remove a Touchlink Paired ZigBee Lighting Device" Kan forøvrig også legge til at hvis du ønsker å styre en ZigBee lyskilde både med TouchLink og gjennom DeConz så må du først legge til både bryteren og lyskilden i DeConz, for så å sette opp TouchLink mellom bryter/lyskilde. Har nylig implementert denne hjemme, og forutenom at knappene ikke kan mappes til lysgrupper rett i Phoscon er jeg strålende fornøyd. Endret 17. februar 2021 av Kropling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OMR Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 (endret) Kjøpte Namron 4 kanals i dag, og oppgraderte til deconz 2.10.02 og da kan man assigne enheter i old WEB app: (Tok noen minutter før de dukket opp.) Endret 12. mars 2021 av OMR 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 25. juli 2021 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) mk1 black limited skrev (På 2.9.2020 den 14.30): Så bra! Jeg trigger lys basert på knappeverdier i Jowihue/Homeseer. Får du mer verdier enn kun string? Hos meg dukker denne opp i HS4 som en device med kun en feature, der knappetrykk trigger nye tekststrenger. Hadde vært kjekt å ha hvert bryterpar som egen feature i HS, og kanskje også fått verdier (i alle fall on/off - ser at hold blir litt tricky) Ser også at jeg får 3 av 4 brytere registrert samtidig, ikke den siste. I oppskrift fra Namron ser det imidlertid ut som om man må legge til bryterpar for bryterpar nedover. Endret 25. juli 2021 av psv021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 25. juli 2021 Del Skrevet 25. juli 2021 (bryteren sender på alle 4 kanaler, men JowiHue legger bare de første tre inn. Kan altså få tak i verdiene fra det siste bryterparet ved å legge til nye Single Graphics manuelt. Men forsatt bare strings) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 Jeg får opp tallverdier: Status 7002 = Unknown Value 7002 = "7002" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 mk1 black limited skrev (6 timer siden): Jeg får opp tallverdier: Status 7002 = Unknown Value 7002 = "7002" Det gir jo mening det. Hos meg var det bare blankt, men mulig jeg ble lurt av noe i HS4-grensesnittet. Lurer på om jeg klarer å få til dimming av z-wavelys ved hold på denne bryteren... 🤔 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 6. november 2021 Del Skrevet 6. november 2021 (endret) Fikk denne bryteren i dag, ny ut av forseglet eske. Uten at jeg har paret den til min GW (ConBee) så skrur den av og på tilsynelatende tilfeldige ZigBee-lys rundt om i huset her. Noen som vet hvordan jeg fjerner dette fra bryteren så jeg kan mappe opp knappene til å gjøre det jeg måtte ønske (etter paring) EDIT: Tok en full fabrikkreset av bryteren og nå virker den å oppføre seg mer normalt Endret 6. november 2021 av TMB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Nå (eller, det skjedde for en stund siden) har min bryter begynt å slå av (og på) alt av Zigbee-enheter når jeg trykker av/på på det ene paret. Ikke skjønner jeg hvordan det har skjedd, så jeg må vel ta en full reset jeg også. Noen som har vært borti noe lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OMR Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) Quote Noen som har vært borti noe lignende? Ja, det har jeg opplevd når jeg melder opp K4 og K8 brytere. Da er det bare å resette bryteren (1+0->5x1), starte Add switch og 1+0->1x0. Når den kommer inn igjen er de rare assosiasjonene borte. Endret 17. februar 2022 av OMR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Takk for tipset, da fungerer det igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.