HansHG Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 (endret) Hei Jeg har et Systemair VTR300 aggregat som jeg prøver å styre med et z-wave adapter. Jeg har lenge kjørt den originale z-wave 1,4 integrasjonen i Home Assistant og får da ingen relevant info ut av dette z-wave adapteret til systemair. Jeg har nå teste OZW integrasjonen i håp om at det hjelper siden det er versjon 1,6. Det ser ut som at jeg får samme svada infoen fra z-wave adapteret i OZW. Er det noen andre som har testet dette eller har noen tips om hvordan jeg kan få korrekt info? Første bilde er infoen fra 1.4 Andre bildet er infoen fra OZW Endret 31. august 2020 av HansHG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lostwiken Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Har du modellen med SAVE touch panel? Når eg kjøpte ventilasjonsanlegg så fekk eg beskjed om at z wave modulen ikkje kan brukes med aggregat som har Save touch. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 5 minutter siden, Lostwiken skrev: Har du modellen med SAVE touch panel? Når eg kjøpte ventilasjonsanlegg så fekk eg beskjed om at z wave modulen ikkje kan brukes med aggregat som har Save touch. Det stemmer nok dessverre ganske bra. Men modbus fungerer fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HansHG Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 Hei Jeg har denne typen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fro-d Skrevet 1. november 2020 Del Skrevet 1. november 2020 På 1.9.2020 den 11.37, HansHG skrev: Hei Jeg har denne typen: Hei HansHG - Har du funnet ut av det? Jeg har snakket med Systemair og de sier at det krever minimum 5.07.00 for å kjøre Z-wave apdapter - så jeg har oppgradert til 5.11.00 så sliter litt med å få de til å fungere? Kjører da ikke HA men FH. Evt andre som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HansHG Skrevet 2. november 2020 Forfatter Del Skrevet 2. november 2020 18 timer siden, fro-d skrev: Hei HansHG - Har du funnet ut av det? Jeg har snakket med Systemair og de sier at det krever minimum 5.07.00 for å kjøre Z-wave apdapter - så jeg har oppgradert til 5.11.00 så sliter litt med å få de til å fungere? Kjører da ikke HA men FH. Evt andre som har noen tips? Hei Nei, jeg fikk det aldri til med denne modulen. Jeg gikk for Modbus-løsningen til @Moskus det fungerer veldig bra. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Skrevet 3. november 2020 Del Skrevet 3. november 2020 Mitt fungerer på VR 400 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fro-d Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 På 1.11.2020 den 14.56, fro-d skrev: Hei HansHG - Har du funnet ut av det? Jeg har snakket med Systemair og de sier at det krever minimum 5.07.00 for å kjøre Z-wave apdapter - så jeg har oppgradert til 5.11.00 så sliter litt med å få de til å fungere? Kjører da ikke HA men FH. Evt andre som har noen tips? Da kom jeg litt lenger til å få Z-wave adapteren til fungere - For jeg hadde ikke brukt pacthed nettverkskabel til Z-wave adapter.. Men når jeg byttet om fikk jeg kontakt og klarte sette temperatur (12- 19 grader) men ikke funnet ut hvordan man endrer vifte hastighet. Noen som vet? Virker som det er litt begrenset med parameter i denne Z-wave adapteren, så vurderer å bytte til modbus tilkobling isteden.... Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.