Sture00 Skrevet 6. september 2020 Skrevet 6. september 2020 Homeseer får plutselig ikke kontakt med Z-wave devicer lengre.. Har forsøkt å restarte, og flytte usb sticken til en annen usb port (Z-Stick Gen5) uten at det gjør noen endringer. Noen så har noen forslag til hva jeg kan feilsøke.. og vet hvorfor dette plutselig skjer,, Siter
Guahtdim Skrevet 6. september 2020 Skrevet 6. september 2020 Prøv å ta backup av enheten med korrekt software for å hente ut node-oppsettet ditt. Utover det har jeg desverre ikke så mange andre råd enn å kjøpe deg en ny enhet (eventuelt 2 nye slik at du har en i backup). Siter
Sture00 Skrevet 6. september 2020 Forfatter Skrevet 6. september 2020 Jeg kan ta backup og det ser ut som alle enheter sender til HS men HS kan ikke sende ut kommando til on/off brytere. Fjernkontroller og bevegelsesensorer rapporterer men ingen styring når jeg forsøker på sky av/på. Siter
slippern Skrevet 6. september 2020 Skrevet 6. september 2020 45 minutter siden, Sture00 skrev: Jeg kan ta backup og det ser ut som alle enheter sender til HS men HS kan ikke sende ut kommando til on/off brytere. Fjernkontroller og bevegelsesensorer rapporterer men ingen styring når jeg forsøker på sky av/på. Du kan prøve å putte USB sticken i en RPI og kjøre Z-Way, eventuelt Silicon Labs sin PC-controller, for å få testet zwave utenom HS. Siter
Sture00 Skrevet 7. september 2020 Forfatter Skrevet 7. september 2020 Ser ut som sticken fungerer litt periodisk og må byttes ut. Hva blir den riktige måten ved å bytte ut en Zwave stick med ny? Har tatt backup i Plug-ins --> Z-wave--> Controller Management, men skal det ikke være en restore knapp hvor jeg kan gjøre inn backupen jeg har tatt? Fjerner jeg eksisterende Z-Wave nett og opprettet nytt med backup, Feks ERASE this interface and create a new network? Siter
Moskus Skrevet 7. september 2020 Skrevet 7. september 2020 1. Send en epost til HomeSeer at du også ønsker backup-funksjonen tilbake i HomeSeer. Det ser ut til at de ikke prioriterer det da "ingen spør etter det". 2. Bruk AeoTech sin Z-stick programvare til å tak backup, og restore den til en annen Z-stick eller UZB1. Siter
Guahtdim Skrevet 7. september 2020 Skrevet 7. september 2020 https://aeotec.freshdesk.com/support/solutions/articles/6000108806-z-stick-gen5-backup-software Siter
Sture00 Skrevet 7. september 2020 Forfatter Skrevet 7. september 2020 Supert, takk for god hjelp som alltid Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.