Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Homeseer får plutselig ikke kontakt med Z-wave devicer lengre.. Har forsøkt å restarte, og flytte usb sticken til en annen usb port (Z-Stick Gen5) uten at det gjør noen endringer. 

Noen så har noen forslag til hva jeg kan feilsøke.. og vet hvorfor dette plutselig skjer,, 

1.PNG

2.PNG

Skrevet

Prøv å ta backup av enheten med korrekt software for å hente ut node-oppsettet ditt.

Utover det har jeg desverre ikke så mange andre råd enn å kjøpe deg en ny enhet (eventuelt 2 nye slik at du har en i backup).

Skrevet

Jeg kan ta backup og det ser ut som alle enheter sender til HS men HS kan ikke sende ut kommando til on/off brytere. Fjernkontroller og bevegelsesensorer rapporterer men ingen styring når jeg forsøker på sky av/på.

Skrevet
45 minutter siden, Sture00 skrev:

Jeg kan ta backup og det ser ut som alle enheter sender til HS men HS kan ikke sende ut kommando til on/off brytere. Fjernkontroller og bevegelsesensorer rapporterer men ingen styring når jeg forsøker på sky av/på.

Du kan prøve å putte USB sticken i en RPI og kjøre Z-Way, eventuelt Silicon Labs sin PC-controller, for å få testet zwave utenom HS.

Skrevet

Ser ut som sticken fungerer litt periodisk og må byttes ut. Hva blir den riktige måten ved å bytte ut en Zwave stick med ny? 

Har tatt backup i Plug-ins --> Z-wave--> Controller Management, men skal det ikke være en restore knapp hvor jeg kan gjøre inn backupen jeg har tatt?  Fjerner jeg eksisterende Z-Wave nett og opprettet nytt med backup, Feks ERASE this interface and create a new network?

backup.JPG

Skrevet

1. Send en epost til HomeSeer at du også ønsker backup-funksjonen tilbake i HomeSeer. Det ser ut til at de ikke prioriterer det da "ingen spør etter det".

2. Bruk AeoTech sin Z-stick programvare til å tak backup, og restore den til en annen Z-stick eller UZB1.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.