Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fibaro.thumb.PNG.ea543e22b9026eb6ec21a8f06f3c7db5.PNG

Mine Fibaro Duble Switch 2 responderer ikke. Hverken i z-seer 

Jeg har ikke laget noe event med bryteren denda, men den virker fysisk av på, samt at devicene viser riktig status.

Nå har jeg bare 2 stk duble switcher og begge har samme feil.

Hva kan det være tro?

Endret av Slabbedask
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Moskus skrev:

Får du respons med "Command Test"?

Ja, den virker

Test Connectivity fra homeseer får jeg acknowledge også

Endret av Slabbedask
Skrevet
1 minutt siden, Moskus skrev:

... og du har ikke optimalisert nettverket noen gang?

Jo, tidlgere. Men jeg har tatt å laget en backup av UZB og lagt den inn igjen på UZB. Da skal vel potmaliseringen bli resatt slik jeg forstår

Skrevet
5 minutter siden, Moskus skrev:

Fjern assosiasjonen på Gruppe 2.

Ser ikke ut til å hjelpe, pakkene kommer ikke  fram på z-seer.

Jeg har en single fibaro switch,den ser ut til å virke

Skrevet
11 minutter siden, Slabbedask skrev:

Ser ikke ut til å hjelpe, pakkene kommer ikke  fram på z-seer.

Nei, hvis pakkene ikke kommer frem så er det ikke så mye assosiasjoner vil hjelpe...

Skrevet (endret)

Ble bra etter jeg fjernet nodene og la de til igjen :) Prøvde d litt tidligere å på en, men da ble det ikke.

La inn en ny backup av UZB for noen dager siden for å få resatt optimaliseringen, ga z-wave nettet noen dager til å settle seg. Men ble ikke bedre. Ny backup i dag samt at jeg satte på en 2 meter lang usb skjøteledning. Da ser nettet fint ut med en gang, alle noder er grønne på z-zeer. Gi nettet litt tid nå, å sjekke senere

1744867721_RdB.PNG.99e4b1fc3975f747e5e424f324f26725.PNG

Kan få 1 eller 2 slike etter en test all z-seer. Men går jeg inn på noden og tester responsen med 10 pakker er det kjappt.

Er det vanlig,, eller har dere alt ok hver gang?

Endret av Slabbedask

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.