2jan Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 (endret) Jeg har 4 downlights med LED GU10 pærer som jeg nylig fikk installert Fibaro Dimmer 2 til. Når jeg skruer av og på lyset med z-wave fungerer det fint. når jeg skruer på lyset på bryteren derimot (standard Elko pluss bryter) går lyset på, men ikke av igjen ved nytt trykk. Lyset blir dimmet ned en god del, men er fortsatt på. Bruker samme setup i et annet rom der dette fungerer fint med 6 like downlights, samt et tredje der jeg har 2 like downlights, så skjønner ikke helt hva som kan være problemet? Endret 21. september 2020 av 2jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillmar Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Skudd i blinde, og merkelig dersom det er en helt ny Dimmer 2, men kan det være at parameter 20 er satt lik 2? Får det ikke helt til å stemme siden du (om jeg forstår rett) får dimmet ned ved å holde inne bryteren, men for gjort å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jan Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 Jeg oppdaterte parameter 20 til verdi 0, og det ser faktisk ut til å ha gjort jobben! Skjønner det ikke helt, for selv om dimmer ikke var ny så resatt jeg den før installasjon.. får sjekke litt over tid at det faktisk fungerer som tiltenkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Kan det også være at pulsfjæren står på feil side av bryteren? 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jan Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 30 minutes ago, Moskus said: Kan det også være at pulsfjæren står på feil side av bryteren? Haha! Der har vi løsningen! Impulsfjæren står forsåvidt på rett plass, men elektrikeren har montert bryteren opp ned! Byttet fjæra fra oppe til nede så er alt plutselig som det skal være! 2 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jan Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 6 minutes ago, 2jan said: Haha! Der har vi løsningen! Impulsfjæren står forsåvidt på rett plass, men elektrikeren har montert bryteren opp ned! Byttet fjæra fra oppe til nede så er alt plutselig som det skal være! Og snudde hele bryteren nå slik at det er likt som resten av huset, takk for super hjelp.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.