khun Skrevet 19. november 2016 Skrevet 19. november 2016 Hei! Jeg har kabler for svakstrøm for styring frem til et 220V relé som kan slå av/på ei lysekrone med 6 pærer i vanlig sokkel. Nå har det endelig kommet LED-pærer som ligner de gamle "amber" vridde avlange lyspærene. Men de er litt vel lyssterke, så jeg ønsker meg en dimmer, siden LED-pærene er oppgitt å være dimbare. Men hvor finner jeg en dimmer som kan styres med signal fra f.eks. en Phidget som dette: http://www.phidgets.com/products.php?category=0&product_id=1002_0, som kan gi +-10V styrestrøm? Poenget er å styre det hele fra en Raspberry PI e.l. og jeg har god erfaring med Phidgets (fra PC). Og jeg har altså ledninger og vil helst ikke ha noe trådløst. Takker for tips! Hilsen Knut Siter
Håvardgj Skrevet 19. november 2016 Skrevet 19. november 2016 Denne skulle vel virke, den tåler opp til 600VA, men jeg er litt usikker på om den takler LED, eventuelt om LED-pæra takler den. i verste fall risikerer du flimring på lyset. Siter
Moskus Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 Den 19.11.2016 klokken 15.55, khun skrev: Poenget er å styre det hele fra en Raspberry PI e.l. og jeg har god erfaring med Phidgets (fra PC). Kan man styre Phidgets fra Raspberry Pi'er? Det er jo hendig! Siter
khun Skrevet 20. november 2016 Forfatter Skrevet 20. november 2016 Jada, har sett det på nett :-) Skal prøve i løpet av en ukes tid eller to, jeg skal si fra hvordan det går! Tenkte dimming var en grei plass å starte hvis jeg bare finner en dimmer... 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.