MikkeBoomBoom Skrevet 23. september 2020 Skrevet 23. september 2020 Har en kjempegammel Bosh garasjeåpner som har stått uvirksom en tid. Fjernkontroll som er på størrelse med en ciabatta døde kort tid etter overtagelse. Kjøpte så noen billige RF sendere med fjernkontroll fra Alibaba som har funka fint rett inn i terminalene til ekstern bryter, men signalet er så som så og de spiser batteri til frokost, lunsj og middag. Siden HA funker fint hjemme nå er det selvfølgelig fristende å droppe disse til fordel for et eller annet på Z-Wave. Spørsmålet er: Kan jeg bruke Fibaro Roller Shutter til å styre en garasjeport eller er det noe annet wifi/zwave utstyr som noen her inne heller anbefaler? Siter
Hillmar Skrevet 23. september 2020 Skrevet 23. september 2020 Om du har Z-Wave, og en åpner som kan styres av en kablet impulsbryter, så er Fibaro Implant en enkel løsning. Se f.eks. denne tråden. Alternativt, om du vil ha en nøkkelferdig løsning som også inkluderer sensor på porten, så har jeg selv god erfaring med Aeotec Garage Door Controller. 1 Siter
MikkeBoomBoom Skrevet 23. september 2020 Forfatter Skrevet 23. september 2020 Vakkert! Takk for innspill @Hillmar den tråden har gått meg hus forbi. Skal gå litt i tenkeboksen om jeg skal gå for fullblods eller Reodor-Felgen løsningen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.