SveinHa Skrevet 26. september 2020 Skrevet 26. september 2020 Har et par slike dørlåser og de funker helt supert bortsett fra en ting, når døren åpnes eller lukkes er der et par paler som smetter inn i sluttstykke med en så kvass lyd at det vekker folk, helt umulig å lure seg inn om natten uten å lage støy. På dagtid er det bare litt irriterende men rett og slett katastrofe om natten. Har tenkt tanken å smøre de palene med tykk silikonolje slik st bevegelsene dempes litt, skal nok ikke veldig mye demping til for å redusere lyden men samtidig må de gå så fritt at de ikke bruker et halvsekund eller så på fullføre bevegelsen. Høres lurt ut eller har noen andre ideer/erfaringer? Siter
SveinHa Skrevet 27. september 2020 Forfatter Skrevet 27. september 2020 Kjøpte meg en tube CRC silikonfett på Jula og smurte opp den nedre "dobbeltpalen" og låsen ble betydelig roligere. Høres fremdeles men lyden er mye rundere i kantene. Suksess nok dette. 3 Siter
AndreasT Skrevet 29. mars 2021 Skrevet 29. mars 2021 Bra tips men hvordan holdt dette? Tenker spesielt gjennom vinteren om kulda påvirket funksjonen til låsen når den var pakket med fett. Forsøkte meg litt med en CRC lithiumfett spray jeg hadde men den blr nok for tynn for det ga minimal effekt. Skal kjøpe meg en tykkere variant men tenkte som sagt litt på dette med vinter og kulde. Ellers er det jo et håpløst design, spør du meg. Burde vært mulig å lage omtrent lydløst hvis de hadde brydd seg. Rart ikke flere klager på det, jeg fant lite på nettet om støyproblemet med disse låsene. Siter
SveinHa Skrevet 29. mars 2021 Forfatter Skrevet 29. mars 2021 Har fått en del feilfunksjon der hovedlåsepalen blir stående ute når en åpner døren, må ta håndtaket ned en gang til før døren kan lukkes. Er jo egentlig utrolig at en moderne lås skal bråke så mye... Hadde Easy Access i forrige huset og den var mekanisk mye bedre men dengang kunne ikke låsen overvåkes eller styres og derfor ble valgt bort denne gang. 1 Siter
AndreasT Skrevet 29. mars 2021 Skrevet 29. mars 2021 Skjønner, det var jo synd hvis løsningen ellers bøtet på problemet. Kom disse problemene når det var kaldt eller generelt? Ble det kanskje for tettpakket eller? Tenker du å ta den opp og rense? Siter
SveinHa Skrevet 29. mars 2021 Forfatter Skrevet 29. mars 2021 Det er verrre når det er kaldt. Silikonoljen hjalp på støyen men kanskje ikke så mye som jeg hadde håpet på. Kommer nok ikke til å rense, er greit nok slik det er. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.