henrikhoe Skrevet 26. september 2020 Skrevet 26. september 2020 Hei Jeg er midt i mellom hus fortida og har egnetlig solgt det meste av smarthus utstyret bortsett fra heatit termostatene. Har mekket en HA install med openzwave beta som kjører på synology. Jeg har fått ztrm3 termostatene til å fungere. Men jeg sliter veldig med ztrm2fx. De blir ikke gjenkjent av HA etter parring. Og får navn climate.general_thermostat_v2_mode_2 / Thermostat, Line Voltage Switching Device info Firmware: Unknown Z-Wave Info Node ID: 10 Stage: Complete OpenZWave Instance: 1 Node Failed: No Noen som har opplevd lignende? Har prøvd å ekskludere/inkludere et par ganger. Siter
henrikhoe Skrevet 26. september 2020 Forfatter Skrevet 26. september 2020 Så nå fra entities at det virker som gulv termostaten blir feil rapportert som air temperature Siter
henrikhoe Skrevet 26. september 2020 Forfatter Skrevet 26. september 2020 (endret) Fikk det ish til å funke. Problemet er at på den ene devicet, så henger air tempen, og termostaten viser 0 grader i HA. Er det noe enkel måte å force en termostat til å hente en annen "current temp". Riktig current temp ligger som en egen enhet. Eller må jeg lage en ny generisk termostat? Blir ikke klok, ser på TF056 xml filene for open-zwave og der er følgende bare notert: <CommandClass id="49"> <Value genre="user" index="0" instance="1" label="External sensor" max="0" min="0" read_only="true" type="decimal" units="C" write_only="false"/> <Value genre="user" index="1" instance="2" label="Floor sensor" max="0" min="0" read_only="true" type="decimal" units="C" write_only="false"/> <Compatibility> Forstår ikke hvor han henter Air temperaturen fra, det er 3 sensoren i termostaten min ser jeg, har ikke noe A modus på termostaten. Index=0 skal jo bli ignorert også, så tja Endret 27. september 2020 av henrikhoe Siter
henrikhoe Skrevet 27. september 2020 Forfatter Skrevet 27. september 2020 Lagde en ny xml fil med en del endringer, virker å fungere greit nå, god natt Siter
Preference Skrevet 27. september 2020 Skrevet 27. september 2020 9 timer siden, henrikhoe skrev: Lagde en ny xml fil med en del endringer, virker å fungere greit nå, god natt Hvor finner du og endrer XML-filer for OpenZWave i HA? Tror jeg må gjøre det samme for å få Namron/Sunricher produkter til å ikke stå som "Unkown device".. Siter
henrikhoe Skrevet 27. september 2020 Forfatter Skrevet 27. september 2020 4 hours ago, Preference said: Hvor finner du og endrer XML-filer for OpenZWave i HA? Tror jeg må gjøre det samme for å få Namron/Sunricher produkter til å ikke stå som "Unkown device".. kjører alt i docker, men config pathen er fra bilde her, endret her på heatit056.xml Ser i namron mappa at bare følgende enhet er konfigurert <MetaDataItem name="Name">Namron LED Dimmer Z-Wave 200W</MetaDataItem> 1 Siter
ahattest Skrevet 27. september 2020 Skrevet 27. september 2020 Jeg bruker "simple-termostat" da er det trivielt å omgå problemet på heatit-termostaten. https://community.home-assistant.io/t/lovelace-simple-thermostat-card/82659 Siter
dum finsk Skrevet 28. september 2020 Skrevet 28. september 2020 På 27.9.2020 den 4.24, henrikhoe skrev: Lagde en ny xml fil med en del endringer, virker å fungere greit nå, god natt Jeg har nøyaktig samme problem som deg Hva slags endringer har du gjort i .xml-filen? Siter
Marhil Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg har også samme problem, tar gjerne også en titt på XMLen, hvis du vil dele? Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter
slippern Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg hadde også samme probleme i openzwave, kjørte en heal node, og at den da ble rett. Siter
jkaberg Skrevet 30. desember 2020 Skrevet 30. desember 2020 På 27.9.2020 den 3.24, henrikhoe skrev: Lagde en ny xml fil med en del endringer, virker å fungere greit nå, god natt @henrikhoe Kunne du ha delt dine endringer? Har selv dette problemet Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.