Slabbedask Skrevet 27. september 2020 Skrevet 27. september 2020 Driver litt med å finne en god løsning før å få homeseerr til å automatisk åpne dørlåsen like før jeg er ved døren. Har Android telefon, og har fått iBeacon med appen EgiGeoZoneBT til å virke med PHLocation i Homeseer. Det eneste problemet er at jeg ikke får kjørt EgiGeoZoneBT i bakgrunnen på mobilen, dvs at EgiGeoZoneBT må være opp på skjermen og telefon ulåst. Da er det jo like kjappt å bruke kode for å komme inn. Tenkte derfor litt på å montere en RFID UHF reader ved inngangsdøren, da disse skal ha god rekkevidde. Tenkte den da kanskje klarer å lese et kort eller sticker som ligger i lomma uten at en trenger å ta det fram. Er det noen som har erfaring med dette? Ser UHF bruker samme frekvens som z-wave, kan derfor en UHF reader det forstyrre z-wave opplegget mitt? Ellers integrasjon mot Homeseer, kan en bruke en Raspberry Pi for å styre kortleseren og få signalet derifra til Homeseer på en måte? https://www.aliexpress.com/item/32800798716.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.48f673fbeSBRzQ&algo_pvid=95eaaf27-8c0a-46ac-8b9e-70f473211c66&algo_expid=95eaaf27-8c0a-46ac-8b9e-70f473211c66-1&btsid=0bb0620316011948364592258e419b&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Siter
Moskus Skrevet 27. september 2020 Skrevet 27. september 2020 6 timer siden, Slabbedask skrev: Ser UHF bruker samme frekvens som z-wave, kan derfor en UHF reader det forstyrre z-wave opplegget mitt? I prinsippet, ja. Det gjelder også eldre trådløse telefoner, etc. 6 timer siden, Slabbedask skrev: Ellers integrasjon mot Homeseer, kan en bruke en Raspberry Pi for å styre kortleseren og få signalet derifra til Homeseer på en måte? Arduino, med Arduino-plugin'en og API-integreringen er nok enklest. Men du må nok uansett belage deg på å kode det selv. 1 Siter
Slabbedask Skrevet 27. september 2020 Forfatter Skrevet 27. september 2020 20 minutter siden, Moskus skrev: I prinsippet, ja. Det gjelder også eldre trådløse telefoner, etc. Arduino, med Arduino-plugin'en og API-integreringen er nok enklest. Men du må nok uansett belage deg på å kode det selv. Tror jeg må flytte dette prosjektet til kanskje en gang i framtiden Har nok med å få til andre ting, enn å prøve meg på koding Det hadde vært kjekt å ha viss d hadde funka da Jeg må prøve å finne noe annet da, som kan åpne døra når jeg kommer uten å vifte med kort eller mobil. Noen forslag? Dere som har iPhone og Geofency med iBeacon, kjører programmet i bakgrunnen slik at dere slipper å aktivt bruke mobil når dere kommer til døra? Siter
Moskus Skrevet 27. september 2020 Skrevet 27. september 2020 Det er jo en viss mulighet for at noen har gjort noe før, med f.eks. med MQTT... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.