Eivindsk Skrevet 30. september 2020 Skrevet 30. september 2020 Trenger disse noe boks i veggen (f.eks fibaro dimmer 2) for å kunne bruke lysene trådløst? Er det bare å bytte ut dum dimmer og good to to? Den fra sunricher var ikke så dyr. Noen erfaringer? https://www.kjell.com/no/produkter/smarte-hjem/fjernkontroller/smarte-dimmerer/sunricher-smart-zigbee-dimmer-p51595 https://www.tronika.no/no/smarthus/zwave-produkter/z-wave-lysstyring/dimmer-z-dim.html Siter
arneolav Skrevet 30. september 2020 Skrevet 30. september 2020 Har noen dimmerer fra Sunricher. De fungerer ok. De er montert i veggboks og er ganske dype, husker ikke helt, men ca 40mm. (Se bildet på link fra Tronika). Fibaro dimmer2 må monteres i boks. Den har skru-tilboblinger med spenning på. 1 Siter
Eivindsk Skrevet 30. september 2020 Forfatter Skrevet 30. september 2020 Takk for svar. Litt dårlig formulert av meg, men sunricher trenger ikke en fibaro dimmer 2 eller lignende i veggen i tillegg for å kunne snakke med homey og styre lys trådløst? Hvis ikke, hva er fordelen med f.eks fibaro dimmer kontra denne? Siter
arneolav Skrevet 30. september 2020 Skrevet 30. september 2020 (endret) 15 minutter siden, Eivindsk skrev: men sunricher trenger ikke en fibaro dimmer 2 eller lignende i veggen i tillegg for å kunne snakke med homey og styre lys trådløst? Nei, Sunricher inneholder alt som behøves, dimmes m/dimmehjul eller fra z-wave gateway-. Fibaro2 monteres skjult i en boks og styres fra en eller annen z-wave gateway. De benyttes altså litt forskjellig, se på bildene. Endret 30. september 2020 av arneolav 1 Siter
Eivindsk Skrevet 30. september 2020 Forfatter Skrevet 30. september 2020 Kan jeg styre dumme pærer via sunricher/homey trådløst? Siter
arneolav Skrevet 30. september 2020 Skrevet 30. september 2020 (endret) 22 minutter siden, Eivindsk skrev: Kan jeg styre dumme pærer via sunricher/homey trådløst? Ja, men pærene må kunne dimmes. Evt. av/på men styres da av en av/på enhet. Endret 30. september 2020 av arneolav 1 Siter
Moskus Skrevet 1. oktober 2020 Skrevet 1. oktober 2020 10 timer siden, Eivindsk skrev: Kan jeg styre dumme pærer via sunricher/homey trådløst? "Ja" som @arneolav sier. Men merk at du ikke kan styre smarte pærer med en smart dimmer foran. Siter
Eivindsk Skrevet 1. oktober 2020 Forfatter Skrevet 1. oktober 2020 10 timer siden, Moskus skrev: "Ja" som @arneolav sier. Men merk at du ikke kan styre smarte pærer med en smart dimmer foran. Ahh, det visste jeg ikke. Hvordan kan jeg styre smarte pærer hvis jeg vil gjøre det manuelt fra bryter/dimmer på vegg? Hva må jeg ha da? Eller hvordan legger dere opp systemet for at det i det hele tatt ikke skal være nødvendig å måtte bruke bryteren? Siter
Moskus Skrevet 1. oktober 2020 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, Eivindsk skrev: Hvordan kan jeg styre smarte pærer hvis jeg vil gjøre det manuelt fra bryter/dimmer på vegg? Du må ha en bryter som som egentlig ikke er en bryter, men en fjernkontroll. Som f.eks. denne: Finnes i Z-wave og Zigbee-format, og finnes med 1, 2 og 4 kontroll-grupper. Zigbee: https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-4-kanaler-bryter-k8/4512703/Product.html Z-wave: https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-4-kanaler-bryter-k8/4512714/Product.html 1 Siter
Eivindsk Skrevet 8. oktober 2020 Forfatter Skrevet 8. oktober 2020 Hvis jeg skrur av en dum pære med sunricher, den tar ikke strømmen til pæra da? Homey kan fremdeles skru den på i flows etc? Siter
Moskus Skrevet 12. oktober 2020 Skrevet 12. oktober 2020 På 8.10.2020 den 19.49, Eivindsk skrev: Hvis jeg skrur av en dum pære med sunricher, den tar ikke strømmen til pæra da? Homey kan fremdeles skru den på i flows etc? Den tar strømmen til pæra, men dimmeren virker fremdeles fra Homey. Siter
ProphetSe7en Skrevet 8. desember 2020 Skrevet 8. desember 2020 Hva som gjør at Sunricher ligger så mye lavere i pris enn tilsvarende dimmere? Er det dårlig kvalitet på disse, passer ikke i elko plus multirammer eller noe annet som gjør disse mindre kompatibel? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.