deve87 Skrevet 3. oktober 2020 Skrevet 3. oktober 2020 Hei. Trudde det skulle være enkelt å få Windows 10 til å starte et python skript ved oppstart. Men nå har jeg prøvd alle mulige valgt i Schedule, mens ingen ting skjer. Det står bare "Ready". Trykker jeg på "Run" knappen i Schedule. Funker det fint. Har også prøvd å laget en .bat fil som skal starte skriptet med samme resultat. Kjører fint når jeg manuelt kjører den, men kjører ikke ved oppstart. Prøvd å lagt den til regedit under run mappene (både alle og en og en). Slik at det dukker opp i "Startup i Task Manager" Lagt det til i shell:startup Ingen av disse gjør noe som helst 😭 Siter
Moskus Skrevet 3. oktober 2020 Skrevet 3. oktober 2020 Huket av boksen merket rødt i Task Scheduler (Oppgaveplanlegger)? Siter
deve87 Skrevet 3. oktober 2020 Forfatter Skrevet 3. oktober 2020 Det rare er at det fungerte fint på en annen Windows server 2016. Så kjørte den noen Windows oppdateringer. Og dermed samme problem med den også. Siter
hellowlol Skrevet 3. oktober 2020 Skrevet 3. oktober 2020 13 timer siden, deve87 skrev: Hei. Trudde det skulle være enkelt å få Windows 10 til å starte et python skript ved oppstart. Men nå har jeg prøvd alle mulige valgt i Schedule, mens ingen ting skjer. Det står bare "Ready". Trykker jeg på "Run" knappen i Schedule. Funker det fint. Har også prøvd å laget en .bat fil som skal starte skriptet med samme resultat. Kjører fint når jeg manuelt kjører den, men kjører ikke ved oppstart. Prøvd å lagt den til regedit under run mappene (både alle og en og en). Slik at det dukker opp i "Startup i Task Manager" Lagt det til i shell:startup Ingen av disse gjør noe som helst 😭 Jeg bruker eventghost for å automatisere ting i Windows. (Endre skjerm oppløsning, og aktivere 2 dual skjerm når en usb kobles til) mulig du kan bruke dette. Siter
hjemmedude Skrevet 4. oktober 2020 Skrevet 4. oktober 2020 For å starte vmware-maskinen som kjører Home Assistant fant jeg et kort script som kjøres. Det starter vmware workstation og vm-en. Forsøkte også med task scheduler men endte opp med å ha det som en service. Fungerer veldig bra - skal prøve finne en link til guide om det trengs Siter
Venin Skrevet 4. oktober 2020 Skrevet 4. oktober 2020 Rart at ikke shell:startup funker. Jeg starter VM derfra med følgende snarvei: "C:\Program Files\Oracle\VirtualBox\VBoxManage.exe" startvm "HassIO" --type headless Men jeg har også .bat-filer som f.eks kobler opp mot nettverksdisker slik: net use N: "\\192.168.1.5\Photos" Kanskje legge inn noe logging i toppen av scriptene for å se om de i det hele tatt starter? Siter
slippern Skrevet 4. oktober 2020 Skrevet 4. oktober 2020 Har nylig hatt samme problemet, løsningen er og la det tids-trigges første gangen, er visstnok en irriterende bug! Siter
deve87 Skrevet 4. oktober 2020 Forfatter Skrevet 4. oktober 2020 Fikk det til å fungere! Hadde skrevet "C:\veien\til\python\program.exe" Byttet jeg ut C:\ med %HOMEDRIVE% og samme med veien til skriptet. Testet aldri videre med .bat skriptet jeg lagde. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.