Slabbedask Skrevet 5. oktober 2020 Skrevet 5. oktober 2020 Lurer litt på hva brukerne her mener og eventuelt bruker av huset i forskjellige moduser? Har sett noen har natt dagmodus med tanke på lys styring mm mer. Hvilke moduser har dere og hva er fordelen med å bruke det? Jeg er ferdig med å montere det meste jeg skal ha av hardware (kommer helt sikkert mye mere). Jeg mener jeg har kontroll på backup, samt nettverket ser ut til å være godt. Så da har jeg tenkt å begynne med event nå i høst, så derfor er det greit med noen tips om hudmoduser og andre lure ting før jeg begynner. Siter
Moskus Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 Det er vel sikkert skrevet noen kilometer om dette her på forumet allerede, bl.a. HS-skolen del 6 (virtuelle devicer) og del 7 . Jeg har forskjellige setpoint for lys på forskjellige tider av døgnet. Alt dette styres i prinsippet fra MDEN-devicen, den kan være både trigger og betingelse. 1 Siter
Tom Skrevet 12. oktober 2020 Skrevet 12. oktober 2020 Har foreløpig implementert morgen, dag, kveld og natt og setter f.eks. lysstyrke avhengig av modus. Morgen Dag Kveld Natt Hverdag 06:00 08:00 Solnedgang 23:00 Fredag 06:00 08:00 Solnedgang 00:00 Lørdag/helligdag 08:00 10:00 Solnedgang 00:00 Søndag 08:00 10:00 Solnedgang 23:00 Endte opp med å sette modus via script. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.