nilsanmy Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 (endret) Hei, Først vil eg gi stor kudos til @Moskus for ein veldig god guide til Homeseer! Det ga meg god starthjelp til å forstå det grunnleggende Eg prøver meg her, i mens eg venter på å bli akseptert på Homeseer sitt forum. Om ikkje svaret er her så kan andre ha interesse av konklusjonen. Mitt foreløpige oppsett er: * UZB-1 i intel Nuc * 1stk. fibaro dimmer 2 * 1stk. fibaro motion sensor * 1stk. Multireg termostat Eg evaluerer Imperihome app til android sammen med imperihome plugin til homeseer. Under testing opplever eg at eg ikkje kan endre setpoint for varmen. I loggen viser følgende: ERROR cannot parse params 23.0 for setSetPoint action Eg tenker da at Imperihome sender heltall.(punktum)heltall og ikkje heltall,(komma)heltall og det fører til at verdien ikkje blir akseptert. Ein annen ting som eg fekk til å løse var at det var umulig å sette modus til "Energy save heat" i imperihome. Men løsningen for meg var å omdøpe "Energi save heat" til "Eco"(men kva som helst string uten mellomrom, vil nok virke). Er det nokon her som har vært borti dette før? Endret 21. november 2016 av nilsanmy Siter
Moskus Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 11 timer siden, nilsanmy skrev: Først vil eg gi stor kudos til @Moskus for ein veldig god guide til Homeseer! Takk! 11 timer siden, nilsanmy skrev: Eg evaluerer Imperihome app til android sammen med imperihome plugin til homeseer. Under testing opplever eg at eg ikkje kan endre setpoint for varmen. I loggen viser følgende: ERROR cannot parse params 23.0 for setSetPoint action Dette virker direkte fra HomeSeer? Hvis det KUN er fra ImperiHome, så tror jeg faktisk jeg ville ta det opp med han som skriver plugin'en på HomeSeer-forumet. Han vet best hva som foregår. Siter
nilsanmy Skrevet 21. november 2016 Forfatter Skrevet 21. november 2016 Ja, det virker fint i fra Homeseer. Så eg og kom egentlig til samme konklusjon. Men eg kommer til å oppdatere her uansett, dersom det er av interesse for andre. 2 Siter
Moskus Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 22 minutter siden, nilsanmy skrev: Men eg kommer til å oppdatere her uansett, dersom det er av interesse for andre. Det er vi i så fall takknemlige for! Det er mange som bruke ImperiHome her også. Siter
nilsanmy Skrevet 22. november 2016 Forfatter Skrevet 22. november 2016 Hei, Det var heldigvis fikset i ein oppdatert versjon av Imperihome plugin. ref. http://board.homeseer.com/showthread.php?t=185286 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.