landsverk Skrevet 9. september Del Skrevet 9. september @servercookie Supert, det setter jeg pris på! Ang API limit: Nei, det holder nok i massevis. Burde kanskje formulert meg bedre, tenker mer på å finne ut hvorfor jeg blir logget ut av app, om det faktisk er home assistant, utdatert addon på Homey eller noe annet som spammer API e.l. Hadde jo vært greit om requests fra android/ios-app ikke telte mot limit, siden der har dere jo selv kontroll på hva appen gjør. Bedre om forespørsler fra hassio/homey blir begrenset med http kode som svar (eller faktisk svar som sier at bruker har nådd grense for requests for inneværende time, døgn etc, så kan man se dette i loggfilene på homey/hassio. (Mill-appen gir jo ikke annet en en beskjeden feilmelding én gang når man blir logget ut.) Så kan jeg sende en pull request til utvikleren av koden som evt skaper trøbbel her 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firklover123 Skrevet 9. september Del Skrevet 9. september @servercookie samme her, setter stor pris på det. Har sendr PM for noe dager siden. Takk at du hjelper, stort pluss fra meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servercookie Skrevet 9. september Del Skrevet 9. september @landsverk Har snakket med vår devops og feilener vist i IOS appen, virker som at om man bruker IOS så blir man logget ut men ikke på Android ser det ut til. Vår devops kommer tilbake fra ferien sin til uken så har vi noen ideer på å fikser dette sammen med IOS utvikleren. Så bare smør deg med litt tålmodighet så skal dette bli løst innen 2 ukers tid. Mill Sense + socket blir sent ut imorgen @landsverk @firklover123 Socket gen3 blir sendt ut imorgen :) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 10. september Del Skrevet 10. september 10 hours ago, servercookie said: @servercookie Om du skal kjøpe ovner, vent med å kjøpe....det kommer en ny batch med ovner mot slutten av oktober som fortsatt heter gen3m. Men disse har en silent upgrade , det vil si oppgradert wifi brikke som er ESP32 C6 som vil få Matter og Zigbee støtte senere i 2024 via en OTA. Du vil merke at ovnen har en klistremerke på lokket som heter generasjon 3m. Prikken på slutten indikerer at det er den med ESP32 C6 . Tillegg har den en oppdatert touch chip, som gjør at display er veldig motstandsdyktig mot støy på strømnettet. Denne oppgraderen vil rulles ut til hele panel ovn serien i 2025, da kommer alle disse ovnene med Matter og Zigbee 3.0 og de om har en gen3m med disse brikkene får en OTA som åpner opp for Matter og Zigbee. Hvilke serie ovner vil komme med (silent) oppgradert ESP32 C6 brikke mot slutten av oktober? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geirra Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september (endret) Flere som har sett at Mill ovnene har connection tid på ca 10m 4x sekunder om man blokkere de fra internett? Ser ut som ovnene mine driver å hopper av og på konstant, kjører lokal api på gen3 ovner. (Har også nyeste FW) Har prøvd å snakke med mill support men det er håpløst. Mill ovnen er innenfor 1,5m fra AP uten hindringer. @servercookie Mulig du har noe input her ? 🙂 Endret 12. september av geirra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september De prøver vel å få kontakt med moderskipet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servercookie Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september @geirra Ovnene trenger å hente tid fra NTP server, det er for at den skal kunne følge ukeplanner/timere etc ...det at den faller ut hvert 10min ser rart ut. Når du aktiverte local REST API, du valgte vel ikke Local REST API + Cloud ? @OlavT Skal høre med fabrikken, så sender jeg info her imorgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geirra Skrevet 12. september Del Skrevet 12. september servercookie skrev (3 timer siden): @geirra Ovnene trenger å hente tid fra NTP server, det er for at den skal kunne følge ukeplanner/timere etc ...det at den faller ut hvert 10min ser rart ut. Når du aktiverte local REST API, du valgte vel ikke Local REST API + Cloud ? No cloud, Local API (as STA) - Firmware 0x240901 Har kasta den på nettverk hvor den har tilgang til internett nå, skal se om det gjør noe forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 13. september Del Skrevet 13. september geirra skrev (På 12.9.2024 den 10.18): Flere som har sett at Mill ovnene har connection tid på ca 10m 4x sekunder om man blokkere de fra internett? Ser ut som ovnene mine driver å hopper av og på konstant, kjører lokal api på gen3 ovner. (Har også nyeste FW) Har prøvd å snakke med mill support men det er håpløst. Mill ovnen er innenfor 1,5m fra AP uten hindringer. @servercookie Mulig du har noe input her ? 🙂 Endret i går, 10:18 av geirra Jeg har 3.stk GEN2 ovner, der den ene ovnen nylig har begynt å falle ut og inn hele tiden. De 2 andre ovnene er dønn stabil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10an Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september Litt på siden av hovedsporet her, men har en merkelig problemstilling som kanskje noen kan svare på. Det gjelder Mill integrasjonen i Home Assistant. HA prater med ovnene over lokalt API som fungerer bra. MEN: Scenario 1: Hvis jeg gjør et direkte kall med CURL mot en ovn via API (curl -X POST -H "Content-Type: application/json" -d '{"type": "Normal", "value": 20}' http://192.168.1.21/set-temperature), så oppdateres display på ovnen og jeg ser oppdateringen/setpunktet i Mill sin App. Climate kortet i HA derimot oppdaterer seg ikke, og viser fortsatt gammel verdi. Scenario 2: Setter nytt setpunkt til samme ovn via Mill App. Nytt setpunkt vises på alle flater (mill app, ha climate card og display på ovnen). Hva kan være grunnen til at HA climate kortet ikke får med seg oppdateringer sendt via lokalt api "bak HA sin rygg", men får det med seg hvis det settes fra Mill app? HA har ikke noe kommunikasjon direkte til Mill Cloud, så scenarioene burde jo vært like? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JxxxIxxx Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september 1 hour ago, kris10an said: Litt på siden av hovedsporet her, men har en merkelig problemstilling som kanskje noen kan svare på. Det gjelder Mill integrasjonen i Home Assistant. HA prater med ovnene over lokalt API som fungerer bra. MEN: Scenario 1: Hvis jeg gjør et direkte kall med CURL mot en ovn via API (curl -X POST -H "Content-Type: application/json" -d '{"type": "Normal", "value": 20}' http://192.168.1.21/set-temperature), så oppdateres display på ovnen og jeg ser oppdateringen/setpunktet i Mill sin App. Climate kortet i HA derimot oppdaterer seg ikke, og viser fortsatt gammel verdi. Scenario 2: Setter nytt setpunkt til samme ovn via Mill App. Nytt setpunkt vises på alle flater (mill app, ha climate card og display på ovnen). Hva kan være grunnen til at HA climate kortet ikke får med seg oppdateringer sendt via lokalt api "bak HA sin rygg", men får det med seg hvis det settes fra Mill app? HA har ikke noe kommunikasjon direkte til Mill Cloud, så scenarioene burde jo vært like? Jeg har tidligere påpekt at det virker som om ovnene har inkonsistens mellom lokalt API og cloud og har to ulike setpoint-innstillinger internt, og at disse ikke alltid er synkronisert. Altså et setpoint for lokalt API og et for appen. Jeg styrer ovnene mine primært vha lokalt API (ikke fra HA, men fra et hjemmesnekret interface i Homeseer), og observerer inkonsistens i setpoint avhengig av om jeg setter eller forespør vha lokalt API eller cloud-appen. Eksempel: Hvis ovnen er satt til 20 grader i appen og jeg setter ny temperatur til 14 grader vha lokalt API, så oppdaterer displayet på ovnen seg til 14 grader, men appen oppdaterer seg ikke, den står forsatt på 20 grader. I tillegg: hvis jeg berører pluss/minus-tastene på ovnen for å stille manuelt så hopper temperaturen tilbake til app-temperaturen (20 grader). Motsatt så mener jeg at hvis jeg stiller temperaturen fra appen og så forespør om temperatur vha lokalt API så får jeg returnert den nye temperaturen, så det fungerer den veien. Jeg har tatt dette opp tidligere (tror det var i denne tråden), og mener å huske å ha fått bekreftet fra Mill sin representant at der var noe som manglet med samkjøring mellom lokalt API og cloud. Dette forklarer jo ikke helt den oppførselen du ser, med mindre det finnes to ulike måter (API-kall) for å forespørre om setpoint temperatur i lokalt API, og disse gir ulike svar avhengig av om temperaturen er satt vha lokalt API eller app. Og kanskje også to ulike kall for å sette temperatur. I så fall spørs det hvilken av disse kallene HA sin integrasjon bruker for å sett og forespørre ovnens setpoint temperatur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.B. Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september servercookie skrev (På 2.9.2024 den 18.13): Hei @A.B. Matter er lanseringsklar første uken i Oktober 2024, lanseringsdatoen er bestemt av markedsføringsavdelingen så ikke mye jeg skulle ha sagt der :/ Da er det Matter 1.3 vi kommer med, 1.4 er ikke helt klar enda fra CSA. Hei @servercookie! Det ville passet bra om det ble mulig å teste Matter-støtte denne uken - det går fort noen måneder til neste mulighet. Er det fortsatt aktuelt med utrulling denne uken? Angående protokoll-støtte på nye(re) ovner - du har snakket om Wi-Fi og ZigBee - hva med Thread (for Matter over Thread)? Vil det komme på plass? Er det støtte for dette i brikkesettet, dersom støtten ikke er der fra dag én? (Jeg har forstått det som at disse har omtrent samme utstyrskrav.) Dersom Thread ikke er på tapetet med det første - hvordan kan da ZigBee brukes i stedet? Vil ovnene automatisk danne et mesh-nettverk, slik at Matter via Wi-Fi bare trenger å nå én ovn og resten kan snakke sammen via ZigBee, uten en egen gateway (dvs. at ovnene fungerer som gateway)? Spent på dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Tror ikke Matter og Zigbee kan blandes. Enten så benyttes Zigbee eller så benyttes Matter (over Thread / WiFi). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storeulv Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober Jeg sliter med min Gen 3 konveksjonsovn. Jeg har fabrikkresatt den flere ganger de siste ukene, og jeg mener å huske at det er i prosessen med å legge ovnen inn i Mill-appen at man skal kunne velge mellom ekstern styring og Mill-styring. Mitt problem er at jeg aldri får valget om å sette den til ekstern styring under oppkobling. Jeg har etter factory reset forsøkt oppkobling både med og uten å knytte den til et rom. Mulig at jeg ikke er god nok på å søke opp rett fremgangsmåte, og at denne finnes godt beskrevet et sted i denne tråden. Dog er problemet der like fullt; jeg får aldri noe valg om å sette den til å styres av min Homey Er det noen som vet hva jeg evt gjør feil her? Og hvorfor kan ikke valget mellom ekstern eller Mill-cloud være noe man kan gjøre i enhetens innstillinger etter å ha lagt den til i appen? Eller kan man det, og det er bare jeg som ikke ser hvor man gjør dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servercookie Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober @storeulv Du kan sette ovnene i AP Modus 1: Slå av ovnen 2: Slå den på igjen og hold inne innstillings knappen til du ser AP dukke opp på display 3: Nå har ovnen en egen trådløs nettverk(ssid), logg den inn på den (ikke noe passord) 4: Der kan du velge ekstern styring og koble den til wifi med noen valgmuligheter . Det kommer forbedringer til AP modus(+ local rest api) og hva man kan gjøre der, men blir realistisk til våren 2025 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober Det har skjedd en endring som gjør at hver gang jeg setter hvac mode = heat (altså slår på ovnen) via Home Assistant, så går mine gen 3-ovner i individuell modus ("Kontroller enheten individuelt"). Det gjør at de altså ikke lenger plukker opp programmet som er satt opp på rommet, men forblir AV helt til jeg i appen fjerner haken for individuell modus. Noen som har en løsning på det? @servercookie Jeg må forresten fortsatt logge inn i Mill-appen hver dag (Android, Pixel 7). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servercookie Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober @Venin Hei på deg, Det kommer en oppdatering til backend på Mandag som vi håper endelig fikser problemet med at man blir logget ut, beklager at dette har tatt så mye tid. Når det gjelder Home Assistant så starter vi jobben med å lage en egen offisiell integrasjon og den jobben starter neste uke. Dagens Home Assistant integrasjon er ganske triste greier Til info: Offisiell Homey integrasjon legges ut til neste uke, der så er det støtte for alle Mill produkter (utenom gen1) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober @servercookie Fint å høre. Har du en ETA på når HA-integrasjonen skal være på plass? Eventuelt i beta/testfase for oss? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servercookie Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober @Venin regner med at vi har noe klart mot slutten av November, når vi først kommer med en integrasjon så ønsker vi at den er bra nok slikt at vi får masse henvendelser til support etc Legger ut mer info på denne tråden når jeg har mer info 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaaten Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober @servercookie Det blir nydelig med offisiell integrasjon. Tester dere den gjennom Hacs først eller offisiell integrering? Gleder meg til vi får beskjed her å teste. Ønskefunksjon: Mulighet til å la HA sette effekten / kontroll signal til gen 3 og opp ovnene. Tenker da på å bruke ovnene til finkontroll av last for å holde huset under 5kw effekttrinn. Nå er det av og på noe som blir litt grovt og ender ofte opp å bomme en del for å være på den sikre siden. Sidespm. Har gen 2 ovn som blinker oransj.Grønn og så slås rød av og på, den er på wifi så alt ok, men den gjør det en stund etter jeg skrur den på og den stopper aldri.. er det firmware problemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) servercookie skrev (3 timer siden): Dagens Home Assistant integrasjon er ganske triste greier Det er ihvertfall mer enn dere har fått til på de 6 årene integrasjonen har eksistert 🙂 Endret 18. oktober av daniel.h.iversen 2 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karl31 Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Jeg har klart å sette opp en Gen 3M. Men sliter nå med å sette opp en ny Gen 3. Samme telefon, samme app, samme wifi. Men Mill appen finner ikke enheten. Jeg sørget for at jeg er på 2,4 GHz, prøvde med en annen telefon, reset ovnen, reset wifi, ... Hva bør jeg prøve neste...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servercookie Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober @Karl31 Vent litt, vi kommer med en oppdatering til IOS idag. Det er en bugg som forårsaker dette, når du ser en oppdatering ute så installert den så kommer du igang igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober @servercookie Blir fortsatt logget ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servercookie Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober @Venin Fix er på vei, er forløpig under testing...er en stor endring så vi må bare teste det ordentlig så det ikke skaper problemer. Men ikke lenge nå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.