servercookie Skrevet 16. november Skrevet 16. november @Kim123 Hei på deg, sender du meg en PM med epost adressene din så skal jeg undersøke dette med det samme i backend. Så skal jeg nok greie å løse dette Siter
HenrikN Skrevet 16. november Skrevet 16. november @servercookie har frostsikring i utebod som lever sitt eget liv. Er en gen 3 som står stilt til 5 grader. Kom inn der idag og da var det mye høyere temp. I app står settpunkt til 5 grader og viser lyn ikonet at den varmer. Noen tips til å kunne stole på denne? Siter
HenrikN Skrevet 16. november Skrevet 16. november HenrikN skrev (1 time siden): @servercookie har frostsikring i utebod som lever sitt eget liv. Er en gen 3 som står stilt til 5 grader. Kom inn der idag og da var det mye høyere temp. I app står settpunkt til 5 grader og viser lyn ikonet at den varmer. Noen tips til å kunne stole på denne? Trykte på settpunkt og lynet forsvinner. Men kort tid etter så varmer den igjen. Er dette reklamasjon? Er en 200 w ovn som er plugget inn. veldig unødig kostnad å la den stå å varme mer enn til frostfritt. Har maling i bod. Se bilder Siter
servercookie Skrevet 16. november Skrevet 16. november @Henrik Muligens en firmwar bugg, om du reklamerer den så er det samme firmware. Fint om du sender meg en PM med din epost address som du bruker i appen, så kan jeg undersøke. Trenger å vite: 1: Epost (konto) 2: Hva enheten heter Så kan jeg ta en titt og se om det er delta i device shadow, som vil vise om det er en missmatch mellom app og socketen. Siter
distr3 Skrevet 18. november Skrevet 18. november On 31/10/2024 at 19:33, servercookie said: @servercookie Takk for all informasjon og hjelp på forumet, har i dag kjøpt min første Mill listovn (en Mill Glass WiFi 1050W Gen 3) og aktivert Matter, koblet mot Homey Pro, det ser foreløpig ut til å funke fint. Fant ikke Gen3m i butikken (men dette er vel kanskje ikke tilgjengelig for 1050W listovner ennå), men jeg trenger kun Matter over WiFi (trenger ikke low-power Thread når dingsen er koblet i stikkontakt , og heller ikke Thread mesh funksjonalitet når WiFi dekningen er solid over hele huset) så jeg gikk for en Gen3. Ser frem til oppdatering med effekt-målinger som tidligere omtalt i forumet, da planen er å styre flere slike Mill listovner (planlegger å kjøpe 4 til når effekt-målingene kommer for Matter, skal skifte ut alle ADAX'ene mine...) slik at huset holdes på lavest mulig nettleie. Etter mye frustrasjon med kompatibilitetsproblemer med alskens Zigbee 3.0 enheter (ikke Mill relatert) den siste tiden, samt at jeg ønsker lokal kontroll for all smarthus funksjonalitet, går jeg nå primært for Matter enheter. Du kan hilse sjefene dine og si at din innsats på forumet, samt at dere tilbyr Matter, er hele grunnen til at jeg valgte Mill fremfor andre merker! - Ser frem til ytterligere oppdateringer! PS: Dersom du trenger en beta-tester på effekt-målinger (eller annet) for Matter blir jeg gjerne med! 1 Siter
GeirSS Skrevet 19. november Skrevet 19. november (endret) @servercookie Hei! Jeg har to stk panelovner (model PA700w wifi 3). Den første ovnen oppdaterte jeg firmware på, aktiverte Matter, og fikk deretter lagt den inn i Homey. Har fulgt samme prosess for ovn nr. 2. Factory reset, oppdatert firmware, aktivert matter, men denne får jeg ikke inn i hverken Homey pro 2023, Smartthings eller Google Nest. Jeg får heller ikke lagt den inn i Mill appen. Har gått gjennom factory reset-prosessen flere ganger, både til "Fr" og "aR" har stått i menyen. Er litt usikker på hva jeg skal forsøke på nå Edit: Etter å ha resatt og gått gjennom hele prosedyren fire-fem ganger til så kom den inn til slutt 🙂 Endret 19. november av GeirSS Siter
dagmaister2k Skrevet 20. november Skrevet 20. november Hei, hvor registrerer jeg meg for tilgang til api? Har prøvd https://api.millheat.com/ men får aldri noe svar. Siter
servercookie Skrevet 20. november Skrevet 20. november (endret) @dagmaister2k Du finner API info her : http://mn-be-prod-documentation.s3-website.eu-central-1.amazonaws.com/#/ https://api.millheat.com/ er lagt ned og var for den gamle skyen som kommer til å legges ned i 2025 en gang. Endret 20. november av servercookie Siter
HenrikN Skrevet 21. november Skrevet 21. november @servercookie Har kjøpt meg ny smartplugg og prøver å aktivere matter på smartplug gen 4. står at jeg må trykke på knapp for å vente på blink på wifi før jeg kan gå videre. Men smartplug starter ikke å blinke. Ser wifisymbol blir litt sterkere ved trykk, men matteraktivering feiler. Hva gjør jeg feil? Siter
servercookie Skrevet 21. november Skrevet 21. november (endret) @HenrikN Kan du prøve dette: 1: Plugg den i stikkontakten 2:Den vil lyse grønt i et halt sekund og slår den seg av 3:Om den står å blinker etc uten at du har trykket på knappen så må du resette den da den husker noe gammel konfigurasjon om du tidligere har koblet den til Mill appen. 4: Når den er resatt, så kan du trykke på den 1 gang og den vil starte å blinke hurtig grønt. Om den ikke blinker hurtig grønt, så er det noe galt med socketen Den kan ikke være tilkoblet til MIll appen mens du prøver å aktivere den, resette den først og deretter kan du aktivere Matter på den. Endret 21. november av servercookie Siter
StianJo Skrevet 22. november Skrevet 22. november @servercookie Ser i tåden her at ovnene får zigbee neste år. Kommer dere med en hub ? Hvis ja, kan da hub'en kobles til matter/thread og tredjeparts selskaper ( Apple/Google/Samsung osv ) Stian Siter
nle Skrevet 22. november Skrevet 22. november (endret) @StianJo Zigbee er en åpen protokoll/standard, så du kan i teorien bruke hvilken som helst hub (eller koordinator som det vel egentlig heter) du vil. Matter/thread er også åpne protokoller/standarder, som Apple/Google/Samsung benytter seg av. Det er på sett og vis poenget, at de er åpne slik at alle kan bruke de. Endret 22. november av nle Siter
molefonken Skrevet 22. november Skrevet 22. november (endret) Hei! Jeg har nylig montert en generation 3m ovn. Har fra før fire generation 3. Fikk oppdatere firmware og så aktivere matter på alle de sistnevnte. Er det sånn å forstå at generation 3m ikke har fått publisert matter-firmwaren sin fra dere enda? Leste lengre bak i tråden om at disse ovnene i tillegg hadde muligheter for at kjøre både matter og app styring. *edit* noen som har oppskrift på reset slik at matter firmware slettes? Jeg vil heller kjøre ovn via local i home assistant Endret 23. november av molefonken Siter
waaqe Skrevet 24. november Skrevet 24. november @servercookie Jeg er på jakt etter noen panellist til denne vinteren. Er noen av disse 3M? Og hva er egentlig forskjell mellom 800/850/1000/1050 (utover de ekstra 50W, selvsagt). Siter
MrE Skrevet 24. november Skrevet 24. november waaqe skrev (5 timer siden): @servercookie Jeg er på jakt etter noen panellist til denne vinteren. Er noen av disse 3M? Og hva er egentlig forskjell mellom 800/850/1000/1050 (utover de ekstra 50W, selvsagt). Tipper det er nye / gamle versjoner som fremdeles er til salgs. På millnorway.com er det 500, 800 og 1000W som er opplistet. Du ser det også på produktnummeret antar jeg. 1050W - GL1050LWIFI3 1000W - GL1000WIFI3MP Siter
MrE Skrevet 24. november Skrevet 24. november servercookie skrev (På 20.11.2024 den 12.52): @dagmaister2k Du finner API info her : http://mn-be-prod-documentation.s3-website.eu-central-1.amazonaws.com/#/ https://api.millheat.com/ er lagt ned og var for den gamle skyen som kommer til å legges ned i 2025 en gang. Hvordan får man tak i token / auth som kan brukes nå som api.millheat.com er lagt ned. Siter
Kim123 Skrevet 24. november Skrevet 24. november Leser i siden som det ble postet til? http://mn-be-prod-documentation.s3-website.eu-central-1.amazonaws.com/#/operations/signIn Siter
Erling Skrevet 25. november Skrevet 25. november servercookie skrev (På 15.11.2024 den 20.49): @Erling Skal høre med logistikk avdelingen, det er info de sitter på. Skal gi deg et svar på Mandag morgen 🙂 takk... Siter
OlavT Skrevet 25. november Skrevet 25. november 15 hours ago, MrE said: Hvordan får man tak i token / auth som kan brukes nå som api.millheat.com er lagt ned. Hva mangler du? Brukernavn / passord? Er ikke det det samme som du bruker i Mill appen? Siter
servercookie Skrevet 25. november Skrevet 25. november @Erling Det ser ut til at 2000watt ovnen i svart bare selges i Nederland og ikke i Norge :/ Fra hva jeg ser så selges Elkjøp bare 1500watt oljeovn i svart farge i Sverige, Elkjøp Norge har bare 1500 watt i hvit. 1 Siter
Venin Skrevet 25. november Skrevet 25. november @servercookie Nå er innloggingen, om mulig, blitt enda verre. Når jeg åpner appen viser den epostadresse og blankt passord i ett sekund før den prøver å logge inn. Så tar det 10 sekunder før det står "Kan ikke koble til server". Eneste måten jeg klarer å logge inn på er hvis jeg er lynrask med passordet og trykker logg inn før den hiver meg videre. Så nå sto ovnene på for fullt hele dagen siden jeg ikke hadde nubbesjans i dag tidlig til å slå dem av via appen på vei til jobb... Siter
servercookie Skrevet 25. november Skrevet 25. november @Venin Det kommer en update til IOS denne uken hvor innloggings problemet 100% løst. En lignende oppdatering kommer til Android neste uke, så da blir det stell på begge appene Det er en utrolig frustrerende feil , så skal ikke si noe på og har vært altfor lenge. 1 Siter
MrE Skrevet 25. november Skrevet 25. november OlavT skrev (10 timer siden): Hva mangler du? Brukernavn / passord? Er ikke det det samme som du bruker i Mill appen? Jeg får "405 Method not allowed" når jeg trykker på Send API request Siter
OlavT Skrevet 25. november Skrevet 25. november 1 hour ago, MrE said: Jeg får "405 Method not allowed" når jeg trykker på Send API request Har du lagt inn ditt eget brukernavn / passord? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.