Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet
OlavT skrev (8 timer siden):

Har du lagt inn ditt eget brukernavn / passord?

Ja, samme som jeg bruker i app.

Skrevet
21 hours ago, servercookie said:

@molefonken Hold inne knappen til du ser gul farge, slipp så knappen og trykk 1 gang på den igjen for å bekrefte. Enheten vil reversere tilbake til Mill innen 4-5 sekunder. Vent 1min før du kobler den opp til Mill igjen 

Hvilken knapp? Jeg har panelovner, ikke plug. 

Skrevet

@molefonken Har du panel ovn så gjøres det på denne måten, finnes også knapper på den og gjøre på denne måte:

1: Slå av ovnen

2: Slå på ovnen og hold inne tannhjul knappen

3: Du vil etter 20+ sekunder se "Ra" dukke opp på display 

4:Slipp knappen, ovnen vil resette seg til Mill firmware igjen etter noen sekunder  

• Like 1
Skrevet
On 25/10/2024 at 10:23, servercookie said:

Matter gjelder for ny generasjon 4 socket som kommer i butikk tidlig neste uke og for alle generasjon 3 panel ovner. Det var ikke mulig denne gangen å få Matter til andre produkt kategorier pr store kostnader til sertifiering, muligens det kommer de andre om vi ser at mange tar i bruk Matter. Men utenfor min kontrol, sitter ikke på pengesekken 🙂

Jeg er en av dem som venter på Matter-kompatibilitet for generasjon 3 oljefylte radiatorer! 😉

Skrevet

Hei @servercookie, jeg koblet (for en stund tilbake) en Mill Glass 850W Gen3 (kjøpt brukt) til Mill appen med suksess, og ba deretter om oppdatering til Matter. Denne prosessen endte med feilmelding i Mill appen etter oppgradering til Matter firmware, og jeg fikk dermed ikke noen PIN kode for Matter tilkobling. Når jeg holder tannhjul-knappen nede etter power-on for å gjøre en reset, så viser den Chl -> Col -> Fr -> OFf, dvs. jeg får ikke opp "Ra" i display'et, jeg antar det betyr at den fortsatt er på Mill Cloud firmware og ikke på Matter firmware (korriger meg om jeg tar feil her...).

Jeg har forsøkt å koble den til Mill app'en igjen (kjører reset med power-on og holder inne tannhjulknappen til display'et viser "Fr", og følger deretter instruksjoner i appen), men det ender med feilmelding "Connection failed - Please check your network" hver gang. Jeg kan se på routeren min at ovnen kobler seg opp på nettverket, den får IP adresse, kjører oppslag mot 8.8.8.8 og kobler seg til en EC2 instans på eu-central-1.compute.amazonaws.com, men etter en stund slutter den å kommunisere. Jeg kan også se at ovnen sender ut noe mDNS på lokalnettverket, men jeg vet ikke om den forventer noe svar på dette lokalt direkte fra Mill appen, antar ovnen og Mill appen kun kommuniserer via Mill Cloud og ikke lokalt (?).

Jeg har gjort gjentatte forsøk på å koble ovnen på Mill appen over de siste 2 ukene. Ovnen med problemet har MAC 24:D7:EB:80:98:A0 og serienummer SKAL78814, og siste rekke med forsøk var over de siste 2-3 timene, frem til ca. 01:30 norsk tid (00:30 UTC) den 05.12.2024. Til informasjon om det er til hjelp.

Jeg har idag koblet opp en ny (kjøpt i butikk) ovn (også type Mill Glass 850W Gen3), denne koblet seg rett på Mill appen uten problemer, den har MAC 70:B8:F6:B7:71:50 og serienummer SKAN78808. Dette får meg til å konkludere (foreløpig) med at det ikke er nettverket mitt eller min Mill app / Android telefon som er problemet.

Har du noe tips om hvordan jeg kan få "problem-ovnen" koblet på Mill appen igjen? - Ev. kan du se hva som går galt i loggene til Mill Cloud?

På forhånd takk for all hjelp med denne!

Skrevet (endret)

@servercookie Er dere open source på firmwaren eller front-end? Kunne ikke finne noe repo på GitHub. Er 4. års mastergrad student i informatikk og leter etter noe pratiske prosjekter for å "bygge resume". Har fulgt med på diskusjonen en stund hovedsaklig pga. Matter siden jeg har en konveks selv.

Endret av markuslw
Skrevet

@distr3

Hei og takk for detaljert info 

Når du forsøker å koble opp panel ovnen (den som ikke vil på nett) og du finner den på blåtann i appen så er den ikke på Matter lenger. Sånt til info så vil "Ra" dukke opp som regel etter "Fr" 

Når du får feilmelding når du kobler opp så er det som regel enten dårlig dekning eller noe som blokkerer innkommende kommunikasjon. Men om du har fått koblet opp en annen ovn så er det lite sannsynlig for at det er problemet. Regner med du ikke har noe security gateway av noe slag på nettet ditt ? 

Du kan forsøke er dette: 

1: Ta med ovnen som ikke fungere til samme lokasjon hvor den ovnene som fungerer eller bare nærmere din router og koble opp der. 

2: Om det fortsatt ikke går så kan du prøve dette:

Se video: https://we.tl/t-loKYJDOLbC

URL som brukes til OTA er: http://mn-be-prod-ble-ota-firmware-bucket.s3.eu-central-1.amazonaws.com/GL-Panel_Heater_G3_0x241114.bin

Etter at du har oppdatert så vil du se at ovnen restarter, vent i 3minutter før du gjøre noe.

Ikke slå av ovnen eller trykk på wifi, den trenger noen minutter for å være sikker på at firmware er ok(kjører diagnose) 

Om den skulle finne feil så vil den reversere tilbake til den gamle versjonen(skjer nesten aldri)

Når det er gjort så kan du prøve å koble til på nytt, om det fortsatt ikke går så si ifra, så skal vi nok greie å finne en løsning på dette. 

@markuslw Dessverre så er ikke firmwaren vår open source, det er en policy satt av selskapet så ikke noe jeg kan gjøre noe med. Mye tid og ressurser som går til slikt 

image.png.6c9236ed6490cdc1c783c353e4369705.png

Skrevet (endret)

Har en gen 2 ovn som er vrang. Har ikke vært på nett på aldri så lenge. Har prøvd begge metodene men ser ut til at den ikke kringkaster wifi nett på metode to. Har resatt ovnen og holder wifi knappen inne i 12 sekunder. Grønn led blinker sakte men ingen wifi fra ovnen er synlig på noen av mine enheter. Ovnen står i of så så den kan heller ikke brukes manuelt. Har også prøvd å sette opp et wifi hotspot fra telefonen min og brukt metode 1 uten at dette har virket. Glad for tips! 

Endret av Jeschiotz
Skrevet
OMB skrev (På 3.12.2024 den 11.11):

Hei!
Jeg prøver denne og får 
curl: (6) Could not resolve host: millnorwaycloud.com

Otto

Samme her.

Skrevet

@servercookie

Beklager sen oppfølging, fikk endelig tid til å se på dette ikveld. For å svare på sp.m. i din post, jeg har ingen security gateway (annet enn hjemme-routeren), og problem-ovnen befinner seg fysisk på samme sted som ovnen som uten problemer koblet seg til appen. Lokasjonen er ca. 6 meter fra routeren, i samme rom, og jeg kan se på routeren at signalstyrken til ovnen er sterk.

Takker for detaljert info om recovery mulighet med nRF Connect appen, var ikke klar over den muligheten. - Jeg har fulgt instruksjonene dine ned til hver minste detalj (takker og bukker for detaljert instruksjonsvideo!), men prosessen stopper desverre på min side etter å utført den første kommandoen (som kobler ovnen på nettverket). Jeg kan se på routeren min at ovnen kobler seg på nettverket, men deretter er det ingen mulighet i nRF Connect appen til å kjøre neste kommando (dvs. ota-kommandoen som ber om nedlasting av .bin filen) - nRF Connect appen fjerner knappen som gjør det mulig å utføre neste kommando, så jeg kommer ikke til punktert hvor man skal legge inn "ota" kommandoen...

Er det en mulighet for å ta med ovnen inn til dere for å se om den kan reddes? - Hvor holder dere til? - Ev. kan jeg sende den inn til dere?

Skrevet (endret)

@servercookie

hei. Aktivert matter på 4 stk enheter og nå har den ovnen nærmest routeren falt ut. (Står 3 meter unna)

I display står det et 1 tall der temp pleier å stå. Her burde det vel stått settpunkt selv om det er frafall på wifi?

hvilken feil er dette? Ovn kobler seg heller ikke på nett på oversikt på router. Har vært på matter siden den ble sluppet.Med skyløsningen deres har den vært dønn stabil.

etter å ha slått av ovn i 10 sec og slått på igjen kom ovn tilbake. Burde se på software slik at det ikke skjer 👍 

IMG_8445.jpeg

Endret av HenrikN

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.