Handl3vogn Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november (endret) @servercookie Lite spørsmål angående Mill appen. Den ene gen3 panelovnen min vil ikke skru seg av/på via Mill appen. Den har også en liten binders med en strek over bak av/på knappen. Hva betyr det symbolet? Fungerer forresten fint og skru den av/på fra homeassistant via cloud integrasjonen men ikke i Mill appen. Alle ovnene er satt opp som uavhengige enheter. Endret 1. november av Handl3vogn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrik-A Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Det er tegnet for "kontrolleres individuelt" Tror ikke du kan styre dem fra både Mill appen og HA samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormagemann Skrevet onsdag kl 13:12 Del Skrevet onsdag kl 13:12 (endret) Noen andre som har bug med "Alternate Wi-Fi Connection" hvor den ikke lar deg velge nettverket som skal kobles opp mot lengre? Hopper bare rett over til passord-input, med ingen nettverk valg (som gjør at den insta-feiler). Har slitt med problemet i godt over 1 år. Min workaround var tidligere å laste ned gamle versjoner av Mill appen (som APK fra tvilsome nettsider) hvor den fremdeles lot meg velge nettverk, men etter migrasjonen fra Mill sin side til ny plattform ser det ikke ut som dette funker lengre. Endret onsdag kl 13:39 av Stormagemann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet onsdag kl 17:38 Del Skrevet onsdag kl 17:38 Stormagemann skrev (4 timer siden): Noen andre som har bug med "Alternate Wi-Fi Connection" hvor den ikke lar deg velge nettverket som skal kobles opp mot lengre? Hopper bare rett over til passord-input, med ingen nettverk valg (som gjør at den insta-feiler). Har slitt med problemet i godt over 1 år. Min workaround var tidligere å laste ned gamle versjoner av Mill appen (som APK fra tvilsome nettsider) hvor den fremdeles lot meg velge nettverk, men etter migrasjonen fra Mill sin side til ny plattform ser det ikke ut som dette funker lengre. Hadde delvis samme, men det løste seg plutselig etter x anrall factory reset av ovn. Prøvd en annen tlf? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden @Servercookie Hvor kan jeg finne brukermanual for Mill Smart WiFi Plug (med Matter støtte)? Finne ikke noen her: Bruksanvisninger – Mill International AS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) On 28/10/2024 at 13:45, servercookie said: @OlavT Yes, den har strømmåler og fuktighetsmåler. @servercookie Jeg har akkurat kjøpt en Mill Smart WiFi Plug med Matter støtte som jeg tester og den ser ikke ut til å støtte måling av strømforbruk / fuktighet via Matter. Planer om en firmware oppdatering med det på plass snart? Endret 4 timer siden av OlavT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servercookie Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden @OlavT Det er på "ToDo" listen min, 5 forskjellige utviklingsprosjekter på gang så må sjonglere litt frem og tilbake. Men vi satser på å få det på plass så fort som mulig, skal ikke være så vanskelig å få til. Homey støtte ligger nå ute for de som skulle finne det interesant https://homey.app/en-us/app/com.millnorway/Mill-WiFi/ @OlavT Du finner brukermanualen her :) https://millheat.zendesk.com/hc/no/article_attachments/22576778073106 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handl3vogn Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden @servercookie Hei Er det lenge før det dukker opp matter på panelovn gen3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenrikN Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Handl3vogn skrev (12 minutter siden): @servercookie Hei Er det lenge før det dukker opp matter på panelovn gen3? Fikk opp valget for 30 min siden i app 😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handl3vogn Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden @HenrikN Hvor da? Under innstillinger —> aktiver matter kommer bare smart plug opp hos meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenrikN Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden @Handl3vogn jupp. Står smart plug og panelovn der. Tidligere idag var det kun smart plug som stod der. Prøvd å lukke app ordentlig og åpne opp igjen? @servercookie de enhetene som man velger å bruke matter på, kan man aktivere barnelås/deaktivere knapper fysisk på ovn? ovner kjører med pid regulering? Kan man bruke slow pid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handl3vogn Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) @HenrikN Er bare smart plug hos meg. Kanskje dem ruller det sakte ut? Har prøvd og svipe bort samt logge ut/inn. Edit: Etter en restart av telefon så er ikke aktiver matter der lenger. Edit2 Nå er både smart plug og panelovn på plass Endret 3 timer siden av Handl3vogn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
servercookie Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) @Henrik Du kan fortsatt aktivere barnelås etc direkte via knappene selv om du er på Matter, den vil defaulte til vanlig PID, så slow PID er ikke mulig idag. Men vi jobbe med å legge dette som et valg i menyen på selve ovnen. Vi vil komme med mer funksjonalitet via Matter etterhvert som det blir tilgjengelig, neste blir få inn strømforbruks info etc. Matter er fortsatt ganske fersk men det kommer nye oppdateringer hele tiden. Endret 2 timer siden av servercookie mer info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenrikN Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden @servercookie takk for svar. Så en vanlig gen 3 har fortsatt kontakt for oppdateringer, eller er ovn 100% lokal og må gjøres på noen finurlig måte for å få nye funksjonaliteter på sikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handl3vogn Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) @servercookie Hei Får bare justert hele grader gjennom matter, Om jeg velger 18,5 så registrerer ovnen bare 18. Kan sette den til 18,5 ved og trykke på ovnen men da oppdaterer ikke tempen i HomeAssistant seg. ser at den kommer med heat/cool/off. Burde vel bare hatt heat og off? Og vil den få oppdateringer gjennom matter? Er det mulig og endre tilbake til mill app? @HenrikN Ser ut som det bare er mulig og slå av/på ovn samt sette temp og lese av nåværende temp. Endret 2 timer siden av Handl3vogn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.