Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mill generasjon 3

Mathias

Anbefalte innlegg

@servercookie

Lite spørsmål angående Mill appen. Den ene gen3 panelovnen min vil ikke skru seg av/på via Mill appen.

Den har også en liten binders med en strek over bak av/på knappen. Hva betyr det symbolet?

Fungerer forresten fint og skru den av/på fra homeassistant via cloud integrasjonen men ikke i Mill appen.

Alle ovnene er satt opp som uavhengige enheter.

Skjermbilde 2024–11–01 kl. 19.51.46.jpeg.png

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har bug med "Alternate Wi-Fi Connection" hvor den ikke lar deg velge nettverket som skal kobles opp mot lengre? Hopper bare rett over til passord-input, med ingen nettverk valg (som gjør at den insta-feiler).

Har slitt med problemet i godt over 1 år. Min workaround var tidligere å laste ned gamle versjoner av Mill appen (som APK fra tvilsome nettsider) hvor den fremdeles lot meg velge nettverk, men etter migrasjonen fra Mill sin side til ny plattform ser det ikke ut som dette funker lengre.

Endret av Stormagemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormagemann skrev (4 timer siden):

Noen andre som har bug med "Alternate Wi-Fi Connection" hvor den ikke lar deg velge nettverket som skal kobles opp mot lengre? Hopper bare rett over til passord-input, med ingen nettverk valg (som gjør at den insta-feiler).

Har slitt med problemet i godt over 1 år. Min workaround var tidligere å laste ned gamle versjoner av Mill appen (som APK fra tvilsome nettsider) hvor den fremdeles lot meg velge nettverk, men etter migrasjonen fra Mill sin side til ny plattform ser det ikke ut som dette funker lengre.

Hadde delvis samme, men det løste seg plutselig etter x anrall factory reset av ovn. Prøvd en annen tlf? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28/10/2024 at 13:45, servercookie said:

@OlavT

Yes, den har strømmåler og fuktighetsmåler. 

@servercookie Jeg har akkurat kjøpt en Mill Smart WiFi Plug med Matter støtte som jeg tester og den ser ikke ut til å støtte måling av strømforbruk / fuktighet via Matter. Planer om en firmware oppdatering med det på plass snart?

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@OlavT

Det er på "ToDo" listen min, 5 forskjellige utviklingsprosjekter på gang så må sjonglere litt frem og tilbake. 

Men vi satser på å få det på plass så fort som mulig, skal ikke være så vanskelig å få til.

Homey støtte ligger nå ute for de som skulle finne det interesant 

https://homey.app/en-us/app/com.millnorway/Mill-WiFi/

@OlavT Du finner brukermanualen her  :)  https://millheat.zendesk.com/hc/no/article_attachments/22576778073106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Handl3vogn

jupp. Står smart plug og panelovn der. Tidligere idag var det kun smart plug som stod der. Prøvd å lukke app ordentlig og åpne opp igjen?

@servercookie

de enhetene som man velger å bruke matter på, kan man aktivere barnelås/deaktivere knapper fysisk på ovn?

ovner kjører med pid regulering? Kan man bruke slow pid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HenrikN

Er bare smart plug hos meg. 
Kanskje dem ruller det sakte ut? 
Har prøvd og svipe bort samt logge ut/inn.

Edit:

Etter en restart av telefon så er ikke aktiver matter der lenger.

Edit2

Nå er både smart plug og panelovn på plass

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Henrik  Du kan fortsatt aktivere barnelås etc direkte via knappene selv om du er på Matter, den vil defaulte til vanlig PID, så slow PID er ikke mulig idag. Men vi jobbe med å legge dette som et valg i menyen på selve ovnen.  

Vi vil komme med mer funksjonalitet via Matter etterhvert som det blir tilgjengelig, neste blir få inn strømforbruks info etc. Matter er fortsatt ganske fersk men det kommer nye oppdateringer hele tiden. 

Endret av servercookie
mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@servercookie

Hei

Får bare justert hele grader gjennom matter,  Om jeg velger 18,5 så registrerer ovnen bare 18.

Kan sette den til 18,5 ved og trykke på ovnen men da oppdaterer ikke tempen i HomeAssistant seg.

ser at den kommer med heat/cool/off.

Burde vel bare hatt heat og off?

Og vil den få oppdateringer gjennom matter? Er det mulig og endre tilbake til mill app?

@HenrikN

Ser ut som det bare er mulig og slå av/på ovn samt sette temp og lese av nåværende temp.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.