Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

@phaza Vanlig factory reset vil ikke hjelpe, ovnen er nok fortsatt på Matter firmware og det er nok derfor du ikke får koblet opp til Mill appen. Så reverser tilbake til Mill først: 

1: Slå av ovnen 

2: Slå den på og hold inne innstillingsknappne til "Ra" vises på display, det kan ta 20++ sekunder. 

3: Når du har resatt så kan du koble til Mill igjen og aktivere Matter på nytt og få tilsendt QR kode etc 

Husk å sjekke din spam mappe etc da det kan hende den havner der 

Skrevet (endret)

@servercookie
Nå ser det ut som alle enhetene mine har blitt slettet i løpet av natten og når jeg logger inn på mill appen får jeg feilmelding. 

Har du noen ide om hva som har skjedd og åssen jeg kan få fikset feilmeldingen?

kommer hver gang jeg trykker på Hus

IMG_1203.png

Endret av Handl3vogn
Skrevet
4 hours ago, servercookie said:

@phaza Vanlig factory reset vil ikke hjelpe, ovnen er nok fortsatt på Matter firmware og det er nok derfor du ikke får koblet opp til Mill appen. Så reverser tilbake til Mill først: 

1: Slå av ovnen 

2: Slå den på og hold inne innstillingsknappne til "Ra" vises på display, det kan ta 20++ sekunder. 

3: Når du har resatt så kan du koble til Mill igjen og aktivere Matter på nytt og få tilsendt QR kode etc 

Husk å sjekke din spam mappe etc da det kan hende den havner der 

Takk, fikk til å koble den mot mill appen igjen.

Sliter med flere av ovnen, så er ikke akkurat en veldig god opplevelse.

Sjekket litt ekstra på siste QR- og pinkode, og ser at den jeg får på mail ikke er samme som den jeg mottar i appen ved oppsett. Det er jo spesielt.

Skrevet

@phaza Du må ha god dekning når du skal aktivere Matter, husk at den signal styren din telefon viser ikke nødvendig er den samme som ovnen ser. 

Når det gjelder "Sliter med flere av ovnen" så må du dele mer info, du gir meg ikke mye info her som kan brukes til noe !! 

Det at QR koden som vises i appen og epost ikke er det samme blir fikset i en backend update etter nyttår (07.Januar 2024) Men du kan bruke den som kommer i eposten eller appen, begge skal fungere. 

@Handl3vogn Ovnene er nok ikke fjernet , ser mer ut som en app bugg....vi har en ny person som er ansvarlig for appen så skal høre med han om denne feilmeldingen. Jeg er nå for det meste på backend og firmware etc 

Sørg for at du er på nyeste versjon av appen, del gjerne din epost med meg på PM så kan jeg titt på din konto. 

Så lenge ovnene har en fast grønt lyst på så er de koblet til Mill sine serverer og koblet til din konto, send meg gjerne mer info. 

Sørg også for at du ikke er på noe internett kobling med VPN etc prøv gjerne bare med 4g/5g og se om feilen forsvinner 

Skrevet
1 hour ago, servercookie said:

@phaza Du må ha god dekning når du skal aktivere Matter, husk at den signal styren din telefon viser ikke nødvendig er den samme som ovnen ser. 

Når det gjelder "Sliter med flere av ovnen" så må du dele mer info, du gir meg ikke mye info her som kan brukes til noe !! 

Det at QR koden som vises i appen og epost ikke er det samme blir fikset i en backend update etter nyttår (07.Januar 2024) Men du kan bruke den som kommer i eposten eller appen, begge skal fungere. 

Var kanskje dette med dekning, selv om jeg ikke tror den er så dårlig der ovnen var, så hjalp det å koble den ut og flytte den inn på kontoret.

Skrevet

Appen har dessvere eit problem på nettbrettet mitt, men funkar fint på telefonen.

Knappen med Mill-nyheter legg seg over husknappen, der eg kan velge kva for hus eg vil sjå på. Dermed får eg kun opp hytta og ikkje huset her eg bur til vanleg, det er litt kjedeleg.

Screenshot_20241228_214757_MillNorway.thumb.jpg.0c3da066b93e77ea40d46f34042b2a4f.jpg

Skrevet
On 17/12/2024 at 10:38, servercookie said:

@JoeHugin Ikke noe som er bestemt enda, men jeg hører i gangene om at det diskuteres ettersom flyttbar varme er populært i resten av Europa. Så kan hende det kommer i 2025, før nesten vinter sesong, men ikke 100% sikkert enda.  

Takk, jeg ser også frem til Matter for Gen3 oljefylt radiator!

• Like 1
Skrevet
On 15/11/2024 at 11:06, servercookie said:

Til 2025 så kommer det en oppdatering gen4 socket(esp32 C6 mini med 8mb flash), samme utsende men med zigbee 3.0. I 2025 kommer også gen4 ovnene(panel) som støtter zigbee 3.0 (sertifisert)

Har du noen formening om cirka når i 2025? Sånn mtp. hvor mye tålmodighet man evt. skal smøre seg med (-:

• Like 1
Skrevet
On 17/12/2024 at 09:04, servercookie said:

@rhh Når det gjelder oppdateringer fra Matter så kan det gjøres på 2 måter, man kan gjøre OTA via Matter eller gjøre det via egne løsninger. 

Problemet med å gjøre en Matter oppdatering via Matter sin egen løsning krever at man re-sertifiserer produktet hver gang man ønsker å oppdaterer Matter. Sertifiseringen koster 150 000 nok hver gang man gjør dette som fort blir dyrt, det finnes et alternativt at man oppdaterer via egen løsning. Men da må man som regel reversere tilbake til Mill Cloud og kjøre update. Men vi undersøker om det finnes en måte å oppdatere uten å måte gjøre dette. 

I neste update så vil vi legge til strømmåling, timere og ukeplan etc og oppdatere til Matter 1.4

Men litt usikker på nå vi får tid til dette, men sier ifra her når det skjer.

@servercookie

Dette løser vel utfordringen knyttet til kostnadene for Matter OTA firmware oppdateringer?

Matter FastTrack Recertification FAQ - Matter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.