nilsanmy Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 Hei, Etter inkludering i Homeseer manglet min fibaro dimmer 2 "On Last Value". Eg fulgte da guiden til @Moskus for å legge til denne funksjonen. Det virker heilt utmerket. Men dersom eg: 1. dimmer lyset, 2. slår av lyset, 3. setter lyset til "On last value" så setter dimmeren seg til riktig nivå. Og det vises i 1-5 sekunder i homeseer, men så skifter den status til Unknown. Kva kan være feil med oppsettet mitt? 1 Siter
Moskus Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 11 timer siden, nilsanmy skrev: Kva kan være feil med oppsettet mitt? Tja... det er vel ikke bare lett å svare på. Et par spørsmål: 1. Har du først prøvd å sette HomeSeer opp til Gruppe 2-5? Det burde ikke ha store forskjellen, men verdt et forsøk. (Man vet aldri hva Fibaro finner på) 2. Har du slettet "Switch Multilevel 2" devicen eller har du den enda? Siter
nilsanmy Skrevet 21. november 2016 Forfatter Skrevet 21. november 2016 Hehe, det forstår eg. Men takk for at du forsøker likevel Eg har forsøkt å legge Homeseer til i gr 1,2,3,4,5 òg, Uten at det utgjør ein forskjell. Switch Multilevel 2 har eg fjernet. Siter
Moskus Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 Jeg regner med at svaret er "ja", men blir statusen satt riktig hvis du poller devicen (blå knapp øverst til høyre)? Siter
nilsanmy Skrevet 21. november 2016 Forfatter Skrevet 21. november 2016 Eller det vil sei. Grafikken viser fortsatt "Unknown" men output fra pollen viser riktig verdi. Siter
Moskus Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 Et øyeblikk siden, nilsanmy skrev: Eller det vil sei. Grafikken viser fortsatt "Unknown" men output fra pollen viser riktig verdi. Da virker det jo som om HomeSeer finner rett verdi, men tydeligvis ikke forstår helt hvor den skal settes. (Du kjører siste versjon av Z-wave-plugin'en, ikke sant? Det kan være verdt et forsøk å oppgradere til siste beta-versjon, ryktene vil ha det til at den siste offisielle kan ha litt problemer med assosiasjonene på noen få moduler, jeg vet ikke om det gjelder Dimmer2). Siter
nilsanmy Skrevet 21. november 2016 Forfatter Skrevet 21. november 2016 Eg har versjon 3.0.1.87 av z-wave plugin. Må z-wave beta installeres manuelt, eller kan den også plukkes fra GUI ? Siter
nilsanmy Skrevet 21. november 2016 Forfatter Skrevet 21. november 2016 Eg installerte 3.0.1.95 og det gjorde susen! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.