Moods2010 Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Hei, Jeg flyttet nylig inn i et nytt et borettslag, her har dem avtale med Get (Nå Telia). Det er lagt fiberlinje her og installert en HG8245H Modem, om jeg har forstått det riktig. De går en enkel Fiber optic Cable (SFP) inn på baksiden av HG8245H. Når jeg kjøpte en Asus RT-AX92U Router, så hadde ikke denne ruteren inngang til den optiske kabelen. Slik jeg forstår det, er jeg nødt til å kjøpe en medieomformer? Jeg vil eliminere HG8245H helt, jeg vil gå rett fra fiber til privatkjøpt ruter... Hvordan gjør jeg dette? Er ikke veldig kjent med nettverking fra før av. 😀 Setter pris på alt av hjelp! Mvh Sivert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NilsOF Skrevet 23. oktober 2020 Del Skrevet 23. oktober 2020 Dersom du har en switch som støtter vlan og Gbic da kan du opprette ett "internet" vlan slik at switchen blir "konverter". Husk å slå av spanningtree for "internet" vlanet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.