Mathias Skrevet 5. november 2020 Skrevet 5. november 2020 Kjører Asuswrt med automatisk oppdagelse av enheter på nettverket. Har funket fint helt til jeg måtte gjøre en komplett tilbakestilling av ruteren. Nå har omtrent alle enheter som ikke er på fast ip fått ny ip som igjen har gitt meg en god dose med duplikater. Noen her som har tips til hvordan man enklest kan rydde opp? Hvis jeg sletter hele «known devices»-tabellen vil vel alt som har ip dukke opp på nytt igjen? Eller har noen tips til en bedre måte å gjøre det på? Siter
Preference Skrevet 6. november 2020 Skrevet 6. november 2020 Om du sletter known devices så vil du vel unngå duplikatene ved at det lages en ny liste med bare enhetens nye IP? Ellers skal man vel kunne sette ignore/dont track på hver enkelt entry. Siter
Mathias Skrevet 7. november 2020 Forfatter Skrevet 7. november 2020 Ja, det var min teori også. Testet med å slette et par enheter i known_devices og de forsvant iallefall i HA etterpå. Så da tok jeg ut en Excel-liste med navn, ip og Mac på alle aktive enheter i ruteren og satte i gang med å rydde vekk alle «døde» duplikater. En restart senere så ser alt mye ryddigere ut 😃 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.