Datek Harald Skrevet 19. april 2021 Skrevet 19. april 2021 7 minutter siden, Venin skrev: Kjekt å vite. Har du info om andre kule ting som kommer? 👼 De sensorene vi slipper nå er HAN adapter, Stemningsbryter og vannsensor. Før sommeren kommer det motion sensor og dør/vindu kontakt. I Q4 slipper vi nok en del mer, men dette kan jeg ikke si så mye om enda. Vi har en del kule ting på gang. Se mer av de kommende her: https://shop.evasmart.no/butikk/smarthus 1 Siter
TheStigh Skrevet 19. april 2021 Skrevet 19. april 2021 HAN adapteret er nå støttet i Zigbee2MQTT for Home Assistant I løpet av April er også Zigbee adapteret fra Datek for ID Lock 150 på plass i Zigbee2MQTT. 1 Siter
esas Skrevet 23. april 2021 Skrevet 23. april 2021 Spennende produkter! @TheStighHar du mulighet til å vise output fra HAN-adapteret i Z2M (både 10s og 1t-intervall) @Datek Harald Kommer HAN-adapteret også til salgs hos Elkjøp, eller bare til salgs hos egen webshop? Siter
Datek Harald Skrevet 23. april 2021 Skrevet 23. april 2021 12 minutter siden, esas skrev: Spennende produkter! @TheStighHar du mulighet til å vise output fra HAN-adapteret i Z2M (både 10s og 1t-intervall) @Datek Harald Kommer HAN-adapteret også til salgs hos Elkjøp, eller bare til salgs hos egen webshop? For tidlig å si, forløpig bare egen webshop. Siter
esas Skrevet 23. april 2021 Skrevet 23. april 2021 @Datek HaraldSå du nevnte OTA tidligere. Vil dere gjøre oppdateringene tilgjengelige (som f.eks IKEA har gjort), slik at tjenester som Zigbee2MQTT kan benytte seg av dette? https://www.zigbee2mqtt.io/information/ota_updates.html Siter
Datek Harald Skrevet 23. april 2021 Skrevet 23. april 2021 3 minutter siden, esas skrev: @Datek HaraldSå du nevnte OTA tidligere. Vil dere gjøre oppdateringene tilgjengelige (som f.eks IKEA har gjort), slik at tjenester som Zigbee2MQTT kan benytte seg av dette? https://www.zigbee2mqtt.io/information/ota_updates.html Ja, det regner jeg med ja. Må bare lage et regime for det. Siter
Venin Skrevet 18. august 2021 Forfatter Skrevet 18. august 2021 ZoRaC skrev (På 2021-3-7 den 13.23): Jeg opprettet et "issue" på Github. Kan jo hende de må legge til noe spesielt i koden for at endring av rapportering skal virke. https://github.com/dresden-elektronik/deconz-rest-plugin/issues/4532 Virker som den PR-en funka, ja. Satte Reportable Change til 5 og nå oppdaterer den bare hvert 5. minutt (Max Report Interval = 300) med mindre den endrer seg minst 5 Watt. Siter
wizonesolutions Skrevet 22. august 2021 Skrevet 22. august 2021 Så er strømmålinga med Apex-kontaktane som Elkjøp sel nå i orden då? Siter
Venin Skrevet 22. august 2021 Forfatter Skrevet 22. august 2021 wizonesolutions skrev (Akkurat nå): Så er strømmålinga med Apex-kontaktane som Elkjøp sel nå i orden då? Ja, i deCONZ har strømmålinga fungert lenge. 2 Siter
TheStigh Skrevet 23. august 2021 Skrevet 23. august 2021 Venin skrev (6 timer siden): Ja, i deCONZ har strømmålinga fungert lenge. og Zigbee2MQTT... For å si det slik, alle produktene til Datek er 'OK' i Zigbee2MQTT, dvs Vannsensor er i Dev, Stemningsbryter (scene) vil være i Dev i morgen. Alt i Dev vil være i release 01. sept. evasmart.no ... og nei, jobber ikke i Datek 😁 2 Siter
Karl B Skrevet 5. oktober 2021 Skrevet 5. oktober 2021 Har det kommet noen endring for feil avlesning av strømtrekk i Smartthings? Siter
Datek Harald Skrevet 5. oktober 2021 Skrevet 5. oktober 2021 Karl B skrev (2 minutter siden): Har det kommet noen endring for feil avlesning av strømtrekk i Smartthings? Hei. Ja Thorsteinn Tomas Broddason har laget en device handler. Kan sende deg kode på mail hvis du ønsker. Siter
Karl B Skrevet 5. oktober 2021 Skrevet 5. oktober 2021 19 minutes ago, Datek Harald said: Hei. Ja Thorsteinn Tomas Broddason har laget en device handler. Kan sende deg kode på mail hvis du ønsker. Aha. Supert. Ja send meg den gjerne på [email protected] Siter
Vintage89 Skrevet 20. desember 2021 Skrevet 20. desember 2021 Noen som kunne forklart meg hvordan jeg får den til å rapportere strøm, effekt gjennom zigbee2mqtt? Får opp alle entities, men de viser ikke noe? Siter
slippern Skrevet 20. desember 2021 Skrevet 20. desember 2021 Vintage89 skrev (29 minutter siden): Noen som kunne forklart meg hvordan jeg får den til å rapportere strøm, effekt gjennom zigbee2mqtt? Får opp alle entities, men de viser ikke noe? Hos meg var det ikke noe som måtte gjøres i Z2M, men noen entitier i HA var deaktivert, manuelt aktiverte de så kom det seg. For og få en kwh/energi måler så kan du benytte denne kodesnutten i HA: - platform: integration source: sensor.apex_power name: apex_energy unit_prefix: k round: 2 Siter
Vintage89 Skrevet 20. desember 2021 Skrevet 20. desember 2021 Fikk det opp nå når jeg byttet til Zigbee2mqtt Edge. Men så viste det seg at rekkevidden fra boden til badet ikke var god nok (gjennom 2 vegger). Så da er vi tilbake til start igjen..... Noen som har en bra zigbee stick å anbefale? Har per i dag bare en enkel cc2531 usb fra ebay. Siter
cogliostrio Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 @Vintage89 om du har mulighet, kan du sette opp en node mellom disse to punktene, for å utvide nettverket. Siter
Datek Harald Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 (endret) Vintage89 skrev (13 timer siden): Fikk det opp nå når jeg byttet til Zigbee2mqtt Edge. Men så viste det seg at rekkevidden fra boden til badet ikke var god nok (gjennom 2 vegger). Så da er vi tilbake til start igjen..... Noen som har en bra zigbee stick å anbefale? Har per i dag bare en enkel cc2531 usb fra ebay. Strømsatte enheter som Smart Plug, lyspærer og annet fungerer som repeater i zigbee nettverk, og kan settes mellom Hub/dongle og enheten. Jo flere du har jo bedre blir nettverket ditt. Batterienheter fungerer ikke som repeatere, og kan ikke brukes for å bedre signalene. Forøvrig har jeg dårlig erfaring med CC2531 dongler selv og de er ikke lenger anbefalt på Zigbee2MQTT sine sider. Styr også unna Conbee II. Selv bruker jeg Electrolama sin som funger helt ypperlig. Se: https://www.zigbee2mqtt.io/guide/adapters/#recommended Endret 21. desember 2021 av Datek Harald Siter
Vintage89 Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 Prøvde å få lagt inn et par Aqara smart plugs, men de ville ikke dukke opp i zigbee2mqtt. Så blir en tur til på elkjøp og kjøpe en apex til [emoji106]Supert! Jeg skal sjekke ut electrolama[emoji106]Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Vintage89 Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 En ekstra apex i gangen, som samtidig kan styre lading av iPad fungerte ypperlig som repeater! Takk for hjelpen! 1 Siter
Hyggern Skrevet 4. januar 2022 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Datek Harald skrev (På 5.10.2021 den 15.23): Hei. Ja Thorsteinn Tomas Broddason har laget en device handler. Kan sende deg kode på mail hvis du ønsker. Hei @Datek Harald. Er dette noe jeg kan få tilsendt også? har ikke helt fått integrert min EVA med riktig device handler i Smartthings så den fungerer. send gjerne på [email protected] Endret 4. januar 2022 av Hyggern tagget riktig person Siter
Snippen Skrevet 4. januar 2022 Skrevet 4. januar 2022 Datek Harald skrev (På 5.10.2021 den 15.23): Hei. Ja Thorsteinn Tomas Broddason har laget en device handler. Kan sende deg kode på mail hvis du ønsker. Heisann. Er devicehandleren mulig å få tilsendt til meg også, hadde vært supert 😃 [email protected] Siter
Eva - Alexander Skrevet 6. januar 2022 Skrevet 6. januar 2022 Hyggern skrev (På 4.1.2022 den 17.27): Hei @Datek Harald. Er dette noe jeg kan få tilsendt også? har ikke helt fått integrert min EVA med riktig device handler i Smartthings så den fungerer. send gjerne på [email protected] Snippen skrev (På 4.1.2022 den 18.45): Heisann. Er devicehandleren mulig å få tilsendt til meg også, hadde vært supert 😃 [email protected] Følger opp denne jeg. Har dere fått tilsendt noe? Hvis ikke kan jeg se hva jeg får ordnet. Siter
Hyggern Skrevet 7. januar 2022 Skrevet 7. januar 2022 Eva - Alexander skrev (18 timer siden): Følger opp denne jeg. Har dere fått tilsendt noe? Hvis ikke kan jeg se hva jeg får ordnet. Jeg har mottatt dette fra deg ja 🙂 Takker og bukker 🙂 1 Siter
przemyslaw Skrevet 12. januar 2022 Skrevet 12. januar 2022 Problemet med feilmåling for APEX 16A-pluggen til samsung smartthings skyldes at applikasjonen legger til pluggen som feil type. Ved å logge inn på smartthing-kontoen i 'mine enheter'-fanen kan du endre den til 'Zigbee Metering Plug', så vises både wattmåling og strømforbruk korrekt. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.