stigvi Skrevet 12. november 2020 Skrevet 12. november 2020 Da er Easee sin skytjeneste nede på noe sånt som 24-30 time. Fjesbokgruppa vitner om mange kunder som ikke får ladet bilen sin. For egen del får jeg ikke økt ladestrøm mer enn minimum på 6A og som er et trivielt problem i forhold til å ha en bil en ikke får ladet i det hele tatt. Men det forsterker mitt inntrykk av "dingser" som skal ha en tilkobling til en skytjeneste for å virke. Før jeg kjøpte Easee sin laderobot så vurderte jeg andre. Kanskje det hadde vært verd det allikevel å gå for en annen med modbus eller zigbee, selv om de var dyrere i innkjøp ........ Siter
petersv Skrevet 12. november 2020 Skrevet 12. november 2020 Tja, det er vel litt stygt å si at "hva var det jeg sa" når jeg stilte meg skeptisk til Easee og Zaptecs avhengighet av internett for å fungere skikkelig (lastbalansering etc.) De bør fortsatt etter min mening ha en "on premise" variant for sameier etc. Hva skjer den dagen de EOL-er produktene? Siter
Moskus Skrevet 12. november 2020 Skrevet 12. november 2020 De har nok gått på en smell, ja... https://easee.statuspage.io/ Siter
BME Skrevet 12. november 2020 Skrevet 12. november 2020 1 hour ago, Moskus said: De har nok gått på en smell, ja... https://easee.statuspage.io/ Tenker noen der er ganske svett og har lange arbeidsdager nå... Siter
Tangodelta Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 (endret) Er vel noen som står uten jobb også, dette er en skandale, hvor sender vi erstatningskravet? Endret 12. desember 2020 av Tangodelta 1 Siter
SveinHa Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Har akkurat montert Easee, fikk ikke liv i den så der har vi nok forklaringen... Siter
stigvi Skrevet 12. desember 2020 Forfatter Skrevet 12. desember 2020 Fremstår mer og mer som et "møkkaprodukt". Men de kan redde seg inn ved å etablere lokal styring og gå vekk i fra ideen om at internett og skytjenester aldri svikter. 1 Siter
Tangodelta Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 Burde i det minste vært et valgfritt alternativt, stoler mer på egen sky! Siter
SveinHa Skrevet 12. desember 2020 Skrevet 12. desember 2020 At slike produkter er AVHENGIG av skytjenester for å virke er ganske ille. At manglende skytjenester gir redusert funksjonalitet kan være ok men de MÅ kunne gi basistjenester noenlunde greit frittstående og en basistjeneste her er jo kort og godt Å LADE BILEN.. 1 Siter
Kim123 Skrevet 14. desember 2020 Skrevet 14. desember 2020 (endret) og da var vi her igjen med nedetid på easee sin skytjeneste. Jeg bruker ikke tibber sin lastbalansering eller lastdeling, men har det satt opp i Home Assistant og styrer strømmen derfra. Med det unngår man å bli utelåst fra laderen. Hvis jeg har satt ladestrømmen til 6A(Pause) kan man koble manuelt til laderen å justere ladestrømmen. Syntes det er veldig greit med 4G integrert i laderen, for jeg har en 50-60 meter til laderen og der er det ikke wifi. edit: ser HA hadde kontakt med laderen 2020-12-14T06:43:06Z, så kanskje de nærmer seg en løsning Endret 14. desember 2020 av Kim123 Siter
stigvi Skrevet 14. desember 2020 Forfatter Skrevet 14. desember 2020 11 timer siden, Kim123 skrev: ser HA hadde kontakt med laderen 2020-12-14T06:43:06Z, så kanskje de nærmer seg en løsning De gjorde kanskje det, men nå er det nede igjen. De nærmer seg 50% oppetid ........ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.