Moskus Skrevet 13. november 2020 Skrevet 13. november 2020 Jentene mine og jeg bygger et utendørs juletre. Det skal selvfølgelig utstyres med WS2812-lenker og WLED. Planen var å spille festlige animasjoner, siden det er en gangsti forbi huset der store deler av skolens elever går forbi. Men jeg er redd jeg kommer til å irritere naboene veldig hvis dette skal spille hele tiden. Ideen var da å lage en trådløs bryter, f.eks. en Aqara magnetsensor og lodde på en eller annen "vanntett" bryter, gjerne stor og rød. Men det er jo korona-tider nå. Jeg kan ikke ha på meg å lage en løsning som faktisk potensiels vil kunne spre korona. Håndsprit har jeg ikke lyst til å sette ut for det vil nok koste en formue... Kanskje en trø-bryter? Eller "kne-bryter"? Noe annet smart og/eller kult? Siter
aarpi3 Skrevet 13. november 2020 Skrevet 13. november 2020 Hva med en IR eller ultrasonic bryter mot en arduino/ESP eller en smart implant? Siter
Moskus Skrevet 13. november 2020 Forfatter Skrevet 13. november 2020 Ja, jeg har lurt på det. Jeg har en ultrasonic sensor her, så det kan være jeg må prøve den tilnærmingen. Ulempen er at den da trenger mer strøm enn jeg hadde tenkt. Ideelt går den på batteri. Men får vel til hva som helst hvis vi bare vil... Siter
Mathias Skrevet 13. november 2020 Skrevet 13. november 2020 (endret) Du har sikkert allerede fått masse snø hos deg? Hadde jo vært kult med en snøball-blink, men litt kjipt å være avhengig av snø som ikke er der... Endret 13. november 2020 av Mathias Siter
Moskus Skrevet 13. november 2020 Forfatter Skrevet 13. november 2020 1 time siden, Mathias skrev: Du har sikkert allerede fått masse snø hos deg? Jeg bor i Stavanger... 2 Siter
Moskus Skrevet 18. november 2020 Forfatter Skrevet 18. november 2020 På 13.11.2020 den 10.36, aarpi3 skrev: Hva med en IR eller ultrasonic bryter mot en arduino/ESP eller en smart implant? Valget falt på en TOF10120-sensor som "tilfeldigvis" ramlet ned i postkassen da jeg egentlig skulle lete etter ultrasonic sensoren min. Den fungerer fint, men trengete litt smoothing i koden for å fungere optimalt, men dette skal jeg fortelle om senere. 3 Siter
ØysteinHJ Skrevet 19. november 2020 Skrevet 19. november 2020 På 13.11.2020 den 9.41, Moskus skrev: Kanskje en trø-bryter? Eller "kne-bryter"? Noe annet smart og/eller kult? Mikrofon med lydnivå-trigger? Sikkert ikke irriterende for naboene det heller... Siter
Moskus Skrevet 19. november 2020 Forfatter Skrevet 19. november 2020 1 time siden, ØysteinHJ skrev: Mikrofon med lydnivå-trigger? Det vil nok dessverre være altfor påvirket av uønsket støy, selv i et relativt stille nabolag. Men jeg personlig (og nerdete) hadde digget å kunne bruke lyd... Siter
Mastiff Skrevet 24. november 2020 Skrevet 24. november 2020 For noen år siden hacket jeg en sånn IR-greie som de bruker for å varsle om at det kommer noen inn i en butikk (kjøpte den billig på Clas), for den medfølgende "ding-dong" var 12V. Kunne det funket? 1 Siter
Moskus Skrevet 24. november 2020 Forfatter Skrevet 24. november 2020 Ja, men de er litt større saker. Jeg har en slik dings, men det er mulig det blir litt overkill. Løsningen over fungerer imidlertid supert! 1 Siter
Mastiff Skrevet 26. november 2020 Skrevet 26. november 2020 Overkill blir det ikke før du slenger opp en av Jarres laserharper! Siter
Moskus Skrevet 26. november 2020 Forfatter Skrevet 26. november 2020 Tanken var veldig nærliggende da jeg testet dette. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.