Kristian Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Noen som har erfaring med Philio multisensorer? Syns de virker greie i størrelse, de skryter av lang batteritid og har en del mulighet for konfigurering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Paging @Lazarus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lazarus Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 (endret) Jeg har en 3-4 silke ja. en er en rebrandet en som ikke bruker helt samme firmware så den ekskluderer jeg fra vurderingen. Er fornøyd med disse sakene, men måtte endre rapporteringsmetode på de ettersom at OpenHAB z-wave binding(som jeg bruker) ikke støttet standard rapportene... De rapporterer fint og virker som de har grei batteritid.. Den ene måtte jeg bytte batteri på, men det var etter 6 måneder i "testmodus" der den rapporterte hver bevegelse med 5 sek mellomrom, samt at test LED slo seg på ved hver sending av data(motion, temperatur osv). De andre har jeg hatt i drift i 6 måneder uten at batteriene har gitt opp enda. Kan nevnes at OpenHAB ikke får oppdatert batteristatus til annet enn 100%. samme hvor tomme batteriene er. ? Alt i alt. de gjør som de skal og har ikke gitt meg for mye hodebry (i motsetning til Fibaro sine sensorer...) Endret 22. november 2016 av Lazarus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 22. november 2016 Forfatter Del Skrevet 22. november 2016 Høres bra ut, takk for svar Prøver meg på noen sånne da tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Har 1 av 4-1 sensoren og selv om den fortsatt er under testing (ikke bestemt helt hvor den skal plasseres) så er jeg fornøyd med den. En ulempe jeg finner er at temp sensoren viser en del kaldere enn resten av rommet fordi vindusnisje ofte er litt kaldere, i hvert fall i denne tiden av året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clue9 Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Jeg har 2 av typen pst02-1b tilknyttet homeseer. Sliter med å få motion å virke. Funka i starten men så ble det stille. Temp og luminace rapporter ok. Har feilsøkt og prøvd denne i domotics uten noe større lykke der. Har hatt denne i full funksjon på Vera uten problemer til jeg migrerte til HomeSeer. Andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 On 5/21/2017 at 22:36, clue9 said: Jeg har 2 av typen pst02-1b tilknyttet homeseer. Sliter med å få motion å virke. Funka i starten men så ble det stille. Temp og luminace rapporter ok. Har feilsøkt og prøvd denne i domotics uten noe større lykke der. Har hatt denne i full funksjon på Vera uten problemer til jeg migrerte til HomeSeer. Andre? Har du prøvd å endre parameter 7? Måtte gjøre det for å få min til å virke med motion i Homeseer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clue9 Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Takk for svar. Fikk den ene av mine 2 enheter å virke med parameter 5 satt til 4 og parameter 7 satt til 22 i går kveld. (Virker som det er litt lotto å få til dette i Homeseer) Jeg har satt parameter 7 til 22 jf. tråden du refererer til. Sliter også med at parameter 5 ikke vil sette 8 (den lagrer da 12) men ellers akksepterer den 4...? Med parameter 5 satt til 4 rapporterer den i utgangspunktet i Farenheit, homeseer derimot viser likevel i Celcius av en eller annen grunn..? Så nå er en enhet fullt ok og en enhet uten motion så langt. (tror jeg på disse enhetene har inkludert, ekskludert, reset og inkludert, endret parameter etc minst 40 ganger) Den som gikk inn med full funksjonalitet ble inkludert secure. (virket ikke som om unsecure heller var veien å gå for funksjon) Fikk inkludert med Z-wave plugin 3.0.87 i homeseer. Firmware 1.24 på begge mine PST02-1B. Bruker Aeotec Z-stick G5 som interface mot Z-wave i homeseer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.