Bendix Skrevet 19. november 2020 Skrevet 19. november 2020 Er det noen i Stavanger/Sola området som kan hjelpe med å komme igang med Raspberry/Conbee oppsett. Jeg har flashet Image, koblet Raspberryen til router og Conbee i USB på Raspen. Jeg starter Home Assistant fra PCen og kan installere Add-ons, men der stopper det. Phoscon ser ut til å tro at jeg har en Raspbee, ikke Conbee. Jeg får ikke til å endre device navnet til config filen til Conbee'en og kommer i det hele tatt ikke videre... Er det noen i nærheten som kan komme hit og hjelpe mot betaling? Siter
solhar Skrevet 22. november 2020 Skrevet 22. november 2020 Hei. Ikke i nærheten av Stavanger, men kanskje vi kan finne ut av det allikevel. Jeg har HA kjørende på en rp4, med en Conbee II. Har du prøvd å avinstallere add-on og forsøkt å reinstallere? Siter
Preference Skrevet 22. november 2020 Skrevet 22. november 2020 Det at Phoscon/deCONZ tror det er en Raspee har skjedd meg også, men det fungerte helt fint allikevel Siter
Jørn R Skrevet 23. november 2020 Skrevet 23. november 2020 (endret) Jeg tror problemet ditt kanskje er relatert til at du har feil device under configuration? Jeg har f.eks. device: /dev/ttyACM0 Sjekk under Supervisor->System->Hardware. Kanskje har du /dev/ttyAMA0 eller noe annet. Jeg hadde akkurat sammen feilen for noe uker siden, men husker ikke hvordan jeg løste det. TROR det var pga feil device. Endret 23. november 2020 av Jørn R Siter
solhar Skrevet 24. november 2020 Skrevet 24. november 2020 Dette er min konfigureringsinfo: device: >- /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2119744-if00 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.