Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen i Stavanger/Sola området som kan hjelpe med å komme igang med Raspberry/Conbee oppsett.

Jeg har flashet Image, koblet Raspberryen til router og Conbee i USB på Raspen. Jeg starter Home Assistant fra PCen og kan installere Add-ons, men der stopper det. Phoscon ser ut til å tro at jeg har en Raspbee, ikke Conbee. Jeg får ikke til å endre device navnet til config filen til Conbee'en og kommer i det hele tatt ikke videre...

Er det noen i nærheten som kan komme hit og hjelpe mot betaling?

Skrevet

Hei. Ikke i nærheten av Stavanger, men kanskje vi kan finne ut av det allikevel. Jeg har HA kjørende på en rp4, med en Conbee II. Har du prøvd å avinstallere add-on og forsøkt å reinstallere?

Skrevet (endret)

Jeg tror problemet ditt kanskje er relatert til at du har feil device under configuration? Jeg har f.eks. device: /dev/ttyACM0 Sjekk under Supervisor->System->Hardware. Kanskje har du /dev/ttyAMA0 eller noe annet. Jeg hadde akkurat sammen feilen for noe uker siden, men husker ikke hvordan jeg løste det. TROR det var pga feil device.

Endret av Jørn R

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.