Dag Pa Skrevet 25. november 2020 Skrevet 25. november 2020 Bygger nytt hus og utbygger er i ferd med å installere sg leddim smart til sg led spotter jeg kommer sent inn i prosessen, men vurderer å gå all inn på Phillips hue mest mulig ellers, men beholde sg-led spottene i taket spørsmålet er om jeg bør bytte til de nye Elko smartDim som er zigbee 3.0 sertifisert? er det noen som kan bekrefte om Nye ElkoSmartDim kan fungere som dimmer til Phillips Hue på vanlige lamper? Jeg vet at Phillips Hue vanligvis bare vil ha strøm PÅ en bryter og at resten styres via app, men kan det være slik at Elko sin nye zigbee 3.0 SmartDim kan fungere som (en litt dyr) dimmer til Phillips Hue? Siter
Neophyte Skrevet 26. november 2020 Skrevet 26. november 2020 Elko sin dimmer vil ikke kunne brukes med Philips Hue pærer, de må fortsatt ha vanlig strøm. Men du kan i teorien bruke den til å koble andre led lyskilder til Hue hubben, vet ikke om noen har prøvd det i praksis enda. Siter
Moskus Skrevet 26. november 2020 Skrevet 26. november 2020 Jeg er tilhenger av smarte dimmere over smarte lyspærer. Det fungerer stort sett best. Og sannsynligvis er det billigere, men det er et spørsmål siden du må ha en elektriker til å montere dimmeren. 1 Siter
durabit Skrevet 27. februar 2022 Skrevet 27. februar 2022 Vekker til live en gammel tråd. Hvordan er det å bruke ELKO sine dimmere og brytere opp mot Hue sin bridge. Noen som har prøvd? Siter
Neophyte Skrevet 1. mars 2022 Skrevet 1. mars 2022 Vet ikke om noen har prøvd, men de "nye" Elko Smart Home komponentene er jo Zigbee 3.0 sertifisert, så i teorien skal de være støttet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.