petersv Skrevet 26. november 2021 Skrevet 26. november 2021 (endret) On 26/11/2020 at 10:45, stigvi said: Det finnes kode for arduino / esp32 for å lese data en airthings sender Har du link til dette? Tenker at jeg skal forsøke å få til en lokal BT-leser til MQTT eller noe i den duren, for å unngå sky på hytta uten/med begrenset nett. Endret 26. november 2021 av petersv Siter
stigvi Skrevet 26. november 2021 Skrevet 26. november 2021 petersv skrev (25 minutter siden): Har du link til dette? Tenker at jeg skal forsøke å få til en lokal BT-leser til MQTT eller noe i den duren, for å unngå sky på hytta uten/med begrenset nett. AirThings BLE Sensors — ESPHome 1 Siter
petersv Skrevet 26. november 2021 Skrevet 26. november 2021 Fantastisk @stigvi, kom ikke på å sjekke esphome. Da er jo allerede alt som jeg trenger ferdig Siter
ArneK Skrevet 8. januar 2022 Skrevet 8. januar 2022 For airthings wave finnes det en integrasjon: https://github.com/custom-components/sensor.airthings_wave/ Den bruker bluepy og henter inn data direkte til home assistant. Bruker denne på en nuc, fungerer fint så lenge den ikke står for langt unna 🙂 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.