GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

HS-transformasjonen gÄr sin gang, oh kan sannsynligvis returnere min uÄpnede HC3 snart:-)...og har derfor noen spÞrsmÄl. 

1) Script editoren i HS4 er pÄ hÞyde med Notepad...finnes det ikke noen bedre mÄte Ä gjÞre dette pÄ med debug-muligheter og lignende. Har sÞkt mye, men sanns brukt feil sÞkeord....

2) Er Big5 er grei plugin for REST, MQTT etc?

3) Innlegging av z-wave devicer skjÞnner jeg at ofte mÄ gjÞre "manuelt"...ikke noe stort problem da jeg kan dumpe alle parameter-settings fra gammelt system og knotte dem inn. Finnes det noen templates eller lignende som gjÞr justering av parameters mer forstÄelig? Hva er navnet i HS pÄ dette?

Endret av Fjosepose
Skrevet
11 timer siden, ZoRaC skrev:

1. tenScripting

3. En pÄ forumet her har laget en pluging, ligger i updateren, MyZwaveParmeters. 

Takker, da prĂžver jeg meg pĂ„ tenScripting....alltid greit Ă„ fĂ„ en anbefaling fremfor Ă„ bruke timesvis pĂ„ noe som viser seg Ă„ vare en blindvei👍

Skrevet
PĂ„ 26.11.2020 den 23.12, Fjosepose skrev:

1) Script editoren i HS4 er pÄ hÞyde med Notepad...finnes det ikke noen bedre mÄte Ä gjÞre dette pÄ med debug-muligheter og lignende. Har sÞkt mye, men sanns brukt feil sÞkeord....

Du laster ned Visual Studio Community (eller bedre hvis du har). Og sÄ bruker du tenScripting http://tenholder.net/tenWare2/tenScripting/default.aspx

Programmering uten IntelliSense er jo et sant  h****te.

2) Er Big5 er grei plugin for REST, MQTT etc?

msqMQTT er en gratis plugin for MQTT.

Jeg pleier Ă„ scripte alle mine REST-behov selv for det er like enkelt.

3) Innlegging av z-wave devicer skjÞnner jeg at ofte mÄ gjÞre "manuelt"...ikke noe stort problem da jeg kan dumpe alle parameter-settings fra gammelt system og knotte dem inn. Finnes det noen templates eller lignende som gjÞr justering av parameters mer forstÄelig? Hva er navnet i HS pÄ dette?

• Thanks 1
Skrevet (endret)

Jeg har lastet ned og installert Visual Studio 19 og tenSpripting4 for HS4 http://tenholder.net/tenWare2/tenScripting4/default.aspx . Har videre fÄtt satt opp greiene og lagt til noen DLLŽer som referanse, og ellers forsÞkt Ä gjÞre som instruksjonene forteller. Har lekt meg litt ogsÄ, og fÄtt til Ä endre noen device-verdier fra koden, men litt pÄ slump og flaks.

Visual Studio er forĂžvrig som cocpiten til en romferge! Tenker at ved Ă„ lese gjennom tenScripting-instruksjonene sĂ„ vil det sitte mot slutten av uka😄

image.png

Endret av Fjosepose
Skrevet
2 timer siden, Fjosepose skrev:

Visual Studio er forĂžvrig som cocpiten til en romferge!

Ja, det er jo et seriÞst utviklingsverktÞy, for all del. Det er litt som med Photoshop, kan man bruke det sÄ har man ingen begrensninger.

Skrevet (endret)
PĂ„ 27.11.2020 den 22.48, ZoRaC skrev:

1. tenScripting

3. En pÄ forumet her har laget en pluging, ligger i updateren, MyZwaveParmeters. 

Hmm... jeg finner ingen treff pÄ "MyZwaveParmeters" pÄ Google (utenom denne trÄden), og har ogsÄ sett gjennom det som jeg antar er "updateren": https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/forum/46-plugins/ men finner ikke noe her heller. Er jeg pÄ jordet?

Endret av Fjosepose
Skrevet

Takker igjen! Var ikke engang utpĂ„ riktig sted😅 Ser dog at MyZwaveParmeters var HS3 only...da blir det vel manuell knotting av parametere!

Skrevet
1 time siden, Fjosepose skrev:

Takker igjen! Var ikke engang utpĂ„ riktig sted😅 Ser dog at MyZwaveParmeters var HS3 only...da blir det vel manuell knotting av parametere!

Det er @toby_77som har laget den. Han kan kanskje si noe om HS4? :) 

Skrevet (endret)

Den fungerer enn sÄ lenge ikke pÄ HS4, sjekket i gÄr dan jeg fant ut hva updateren er. Har lest endel forskjellig nÄ den siste tiden sÄ kan nok rote litt, men mener at han venter pÄ en stabil SDK for HS4. Ellers sÄ er det allerede flere som har bedt pÄ sine knÊr om en fungerende plugin for HS4..

Endret av Fjosepose

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.